Nationals & Buddies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Nationals & Buddies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Nationals & Buddies!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 April 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Howzit people!

Het is alweer een kleine drie weekjes geleden sinds de laatste entry van mijn log. Heb toevallig even een gaatje gevonden in mijn overvolle agenda *kuchkuch*. Heb weer genoeg gekke, leuke en spannende dingen meegemaakt dus ik zou maar snel los branden!
De dag na mijn laatste log ben ik vertrokken naar Pretoria om mee te doen aan de nationals. Hier had ik natuurlijk knetter veel zin in, maar ik zag op tegen de 18 uur durende busreis. Vooral omdat we ook nog op vijf kinderen moesten letten.
Om elf uur werd ik thuis opgepikt door Zani en haar broer. Het busje was al afgeladen vol met bagage van haar en de kinderen. Mijn koffer paste nog maar net. Gelukkig was Geert er nog om me even te helpen de spullen naar onder te brengen. Onder gekomen hebben Geert en ik nog even afscheid genomen van elkaar aangezien we elkaar niet meer zouden zien voor zijn vertrek terug naar Nederland.
De rit naar het bus verliep nagenoeg vlekkeloos. Op het station zijn veel lastige lui die je willen helpen om je spullen te dragen (lees: waar de mogelijkheid zich voordoet er met je koffer vandoor te gaan). We hadden natuurlijk way too much bagage bij dus we moesten 150 rand bij leggen. De rit zelf verliep voorspoedig en heb mezelf vermaakt door de hele rit B-films te kijken die aanwezig waren in de bus. De problemen zouden in Pretoria snel genoeg komen…
De volgende dag, rond een uur of zeven, kwamen we aan in Pretoria (dit na een overstap in Jo’burg). Aangezien de nationals pas de dag erna begonnen hebben we ons geamuseerd met wat voetbal, trainen en spelletjes. Aangezien niemand van ons veel fut had besloten we om vroeg te gaan slapen. Ik sliep al voordat ik het kussen geraakt had.
Om twee uur ’s nachts werden we wakker gemaakt door de manager van het complex met de boodschap dat een van de kinderen gepakt was toen ze wilde afsluiten. Wat blijkt nu… Een van de kinderen wilde alcohol stelen voor hem en twee andere. Hij heeft vier verschillende versies van het verhaal verteld voordat de waarheid naar boven kwam. Helaas kan je de township niet uit een kind halen ook al zou je het kind uit de township halen…
De dag erna begonnen de nationals. Eerst was er een vergadering waar ik voor uitgenodigd was en later begon de openingsceremonie. Deze was speciaal en het leek net of ik mee deed aan een wereld kampioenschap. De teams moesten een voor een de baan op komen onder begeleiding van een drumband. Aan het eind van de ceremonie werd het volkslied gespeeld. Na de ceremonie begonnen meteen de wedstrijden. Ik hoefde de dag erna pas in actie te komen.
De dag van de wedstrijd was ik best nerveus aangezien ik in een team(Eastern Gauteng) moest spelen waar ik nog nooit getraind mee had. Onze wedstrijd was de laatste wedstrijd van de dag en we moesten tegen de regerend kampioen. Ik heb zelf 20 minuten gespeeld en we hebben ze op een 2-2 gehouden. Daarna moesten we elke dag spelen. De uitslagen waren.

Poule fase:
1. Eastern Gauteng – Gauteng 2-2
2. Eastern Gauteng – Vaal B 3-5
Kwartfinale:
3. Eastern Gauteng – Vaal 7-3
Halve finale:
4. Eastern Gauteng – Vaal B 3-2
Finale:
Eastern Gauteng – Central 3-5

Zoals jullie zien hebben we het tot de finale geschopt. Ben er zelf erg trots op, vooral omdat het niveau stukken hoger ligt dan in Nederland. Alle andere wedstrijden heb ik tussen de 20 – 30 minuten mee mogen spelen. Al met al kan ik een tweede plaats niet echt slecht noemen.
De avond van de finale was nog een feestavond met de huldiging. Ook wij werden naar voren geroepen als runner up. De avond werd afgesloten met een feestavond, waar ik me eigenlijk vrij weinig van herinner …
Vergeten te vermelden. Halverwege het toernooi kwam de bondscoach van het Catalaanse team. Dit is het beste team van de wereld. De dag voor de finale heb ik nog meegetraind met de juniorenselectie van Zuid-Afrika. Dit was een leerzame ervaring.
Vrijdag … de dag begon goed. Stond op met een kater die ik had opgelopen op de feestavond. Een voordeel dat ik tijdens de busreis vooral mijn ogen dicht kon houden. Daarbij leek het alsof de reis terug sneller ging dan de heenreis. Ik kwam zaterdag morgen rond vijf uur aan in Kaapstad.
Afgezet door Zani liep ik met mijn twee koffers naar boven, stak de sleutel in de deur en trof daar Jeroen Mol aan in mijn bed. Mol, een vriend van Niels, kwam twee weken op vakantie. Ik heb mezelf opgeofferd en ben in bad gaan slapen ^^ De rest van de dag was ik ook niks meer waard.
Zondag hadden Niels, Mol en ik zin om te gaan surfen. Wij dus vroeg opgestaan en met de wagen naar Big Bay gereden. Eigenlijk voor niks, want de zee was zo plat als een pannenkoek. We hebben dus lekker gegeten bij Moyo’s. Dit is een restaurant bij Big Bay. Hier kan je lekker met je voetjes in het water zitten onder het genot van een lekker Windhoekje!
Maandag was een vrije dag. Deze dag hebben we ook gebruikt om lekker te relaxen. We zijn met z’n drieën gaan zonnen op Clifton 3. Heerlijk kunnen bij kleuren en gezandstraald worden door de hevige wind!
Dinsdag was het over met de pret, helaas. Ik moest weer beginnen op mijn werk. Alhoewel het voor een halve dag was, aangezien ik Roel en Tim van het vliegveld moest oppikken. Voordat ik kon beginnen met mijn werk wilde mijn baas weten hoe het geweest was.
Om drie uur vertrok ik van mijn werk richting het vliegveld om de broeders Thissen op te halen. Ze landen rond een uur of vijf en ik wilde graag op tijd zijn om ze op te vangen. Het was mooi om ze weer te zien en aangezien we alle drie honger hadden aten we een kleinigheidje op het vliegveld. Na het eten reden we naar mij waar ze hun koffers konden laten aangezien ze de eerste dag bij ons in het appartement sliepen. ’ s Avonds nam ik ze mee naar mijn favoriete restaurant en als afsluiter zijn we nog een pilsje gaan drinken in the Shack, maar laat was het niet geworden. Zij waren moe van de vlucht en ik nog altijd van de dag/nacht ervoor.
De rest van de week heb ik moeten werken. De avonden heb ik met Roel en Tim doorgebracht. Hierin zijn we gaan stappen en hebben een goede braai gehad. Voor het weekend hadden we speciale plannen. Vrijdag avond had een collega van mij een huisfeest. Na de braai zijn we er meteen naar toe gegaan en iedereen was al goed zat… Wij deden het rustig aan, omdat wij de dag erna vroeg op moesten voor een trip. Na een paar pilsjes gedronken te hebben op het feest besloot de groep dat we met z’n alle op stap moesten. Iedereen dus naar Long Street. Eenmaal aangekomen op Long Street hadden Roel, Tim en ik niet echt zin meer en zijn terug gegaan naar hun backpackers om nog een pilsje te doen.
Zaterdag morgen was ik al om half tien bij Roel en Tim. We hadden afgesproken om het weekend in Simon’s Town te verblijven. Het plan was om met de trein daarheen te gaan.
Zo gezegd, zo gedaan. De trein van twaalf uur gepakt en aangekomen rond een uur of twee. Dit kwam omdat we twee haltes eerder moesten uitstappen en de bus moesten pakken. De trein (in vergelijking met Nederland) kost 50 rand (5 euro) voor een weekend hop on hop off pass… Zeer goedkoop dus.
Aangekomen in Simon’s Town huurde we een kamer in de lokale backpacker, die ontzettend mooi was btw. Na het dumpen van onze spullen en een kleine opfrisbeurt gingen we het dorp in. Ik nam Roel en Tim mee naar de de pinguins. Hier hebben we natuurlijk weer veel belachelijke foto’s en zelfs nog een filmpje voor Henn-0 gemaakt (speciaal voor jou kerel!). De avond hebben we doorgebracht in de lokale kroeg onder het genot van Windhoek en rugby!
Zaterdag hadden we met z’n drieën een ingenieus plan bedacht (lees:een absurd plan eigenlijk). We wilde met de fiets van Simon’s Town naar Kaap de Goede Hoop. The Lonely Planet (Holy Planet) gaf aan dat dit goed te doen was. Wij dachten, als het boekje het aangeeft, dan zou dat ook wel kloppen… Nou, wij fietsen gehuurd, ontbeten en van start gegaan. We hadden ons voorgenomen om even te stoppen bij the naval museum. Zeer interessant en goed voor nog meer belachelijke foto’s c.q. filmpjes.
Na de korte onderbreking fietste we door naar Kaap de Goede Hoop. Ik kan jullie verzekeren dat het niet zo eenvoudig was als dat de Lonely Planet aangaf. Het bleek een rit van dik 20km te zijn, stevig berg op en we hadden ook nog wind tegen. We hadden dus zo’n kleine twee uur nodig om bij de ingang van het park te komen. Van waar we nog 13km moesten rijden tot aan het eindpunt. De totale heenrit heeft drie uur geduurd.
Vol trots bereikte we Kaap de Goede Hoop. Hier hebben we een fiets voor het bord gezet en heel trots een foto gemaakt! Alle mensen dachten dat wij gek waren… met de fiets…
Ondertussen konden we amper zitten door de pijn in onze kont van het zadel, maar we moesten de hele rit nog terug fietsen. Zo gezegd zo gedaan … we hebben het uiteindelijk voor het donker gehaald. Vraag alleen niet hoe. Op het eind zagen we het alle drie niet meer zitten. So much for great ideas…
Het mooie was dat we nog terug moesten met de laatste trein. Dit is normaal niet het beste plan, maar we hadden geluk dat we met de juiste mensen in de wagon zaten en dat er politie aan boord was. Rond half negen waren we thuis in CPT en zijn toen nog een lekkere cocktail gaan drinken bij Azoka’s.
Eergisteren heb ik Roel en Tim meegenomen na de Mercury. Ze vonden het super! Gisteren zijn ze vertrokken om de Garden Route te gaan doen. Een zeer mooie route die ik vorig jaar heb gedaan. Helaas kon ik geen vrij krijgen. Vandaag is Mol naar huis vertrokken, ook voor hem zat de vakantie er weer op. Zelf zit ik ook weer over de helft heen. Voorlopig kijk ik nog niet echt uit om naar huis te gaan, alhoewel ik sommige dingen mis. Uiteindelijk komt aan alle goede dingen een eind…

Cheers,

Chris

  • 14 April 2010 - 19:53

    Jill:

    Eeey chrisje :)

    Nounou jij hebt weer een hoop meegemaakt :O
    Netjes wat jullie hebben bereikt met het hockeyen!!!
    Ik wist niet dat je stage er al voor de helft op zat :O
    Maar dan kunnen we wel weer eens naar de bios of gaan winkelen ;)
    Nog veel plezier daar!!!!!!!!!!

    xxx
    Je kleine nichtje

  • 14 April 2010 - 20:26

    Ellie:

    Hoi Chris
    hartelijk gefeliciteerd met het behalen van jullie 2de plaats een super beleefnis
    Ik hoor een helse rit per fiets pijn aan het kontje en toch nog goed thuis gekomen, man wat een conditie hebben jullie.
    Ook ik heb nieuws , wil je even laten weten dat Paula een zoontje heeft geregen zijn naam is Ryan. Wens je verder een goed verblijf kusje en de groetjes Wiel en Ellie

  • 14 April 2010 - 20:29

    Jeanny En Jo.:

    Chris, werderom een prachtig verhaal. Met veel genoegen gelezen en uiteraard ook gelachen. Slapen in de badkuip!!!! Wat een ervaring zeg!! Jullie appartement is flink in gebruik genomen. Het lijkt wel een duiventil. De ene komt en de ander gaat!
    Je mag trots zijn met de score op het toernooi. Guus Hiddink is ook zo begonnen. Wie weet en ondanks dat je toch wel enkele dingen aldaar mist, blijf je misschien een globetrotter. Blijf genieten!!

  • 14 April 2010 - 20:32

    Rub:

    Haha, met de fiets naar Kaap de Goede Hoop! Topidee!

    Leuk verhaaltje ;)

  • 14 April 2010 - 21:12

    Elly & Con:

    Nou Chris, het heeft even geduurd maar het was het wachten meer dan waard. We zijn natuurlijk weer benieuwd naar de volgende aflevering en hopen dat er weer van die prachtige foto's opstaan. Wel even op tijd laten weten als je aan de max zit.

    groetjes en tot de volgende.

  • 15 April 2010 - 07:08

    Oon:

    Jaloersjaloersjaloers... Nics picca's ;)

    xxx

  • 15 April 2010 - 07:21

    Simone:

    Chrisje, wat heb je weer leuke dingen meegemaakt! En je foto's zien er weer super uit :)

    Have fun ;)

  • 15 April 2010 - 07:43

    Mich':

    hej Chrisje!
    Zo te lezen heb je je goed vermaakt :D! Leuke foto's btw hehe. xxxx

  • 15 April 2010 - 15:04

    Lauren:

    Haha, wat een leuk verhaal, ook leuke foto's trouwens!
    Super van die tweede plaats, goed gedaan! Ik lag dubbel bij jullie fietsavontuur, dat zal je leren om de Lonely Planet blind te geloven :P Toch maar google, maps de volgende keer erbij pakken!

    Nog heel veel plezier met de laatste helft van je stage!

    Groetjes, Lauren

  • 15 April 2010 - 18:20

    Elianne:

    Heey Chris,

    Wat super hartstikke leuk die foto voor mij! Echt geweldig..:D
    Hier met ons gaat alles goed. Nog veel plezier en groetjes daar in Zuid-Afrika, liefs Elianne

    p.s. Echt suuuuuper
    p.s.2 ik wil ook weer naar Zuid Afrika....

  • 16 April 2010 - 13:21

    Henn-eu:

    Hahaha Epische foto's zijn episch. Mn favoriet is de foto waar Tim eten uit is aan het zoeken, echt pure ernst.
    Waar is die video dan ffs! :) Ik kan wel al raden wat er gaat gebeuren tho :P
    Huaratron ftw, lekkurrr eddie!

    Veel plezier, dont panic, en keep up the good work ;)

    H-naar de schnenn0

  • 20 April 2010 - 11:09

    Saskia & Bart:

    Wat een zwaar leven heb je daar zeg!!!
    Super wat je weer allemaal hebt meegemaakt.
    Enne, je mag echt trots zijn op je hockeytalenten.
    Onderweg naar Cape of Good Hope niet aangevallen door een stel bavianen?

  • 22 April 2010 - 16:47

    Geert:

    Chrizzle!

    Nice bru! Zeer netjes gedaan bij het hockey! Alles goed dus nog daaro! Hier ook wel, veel werken weinig verdienen maar het weer wordt weer lekker.
    Geniet er nog van daar (je weet tog he) en succes nog met je school dingetje wat je ook nog moet doen daar ;-).

    Tot gauw weer he!

    Cheers bru

  • 30 April 2010 - 09:02

    Malissa:

    Chris!:D
    Whahaha ik wist niet dat je zo sportief was dat je gaat fietsen,, en dan ook nog zoveel bergen!;) haha
    Maar leuk om weer verhaaltjes te lezen van jullie!:D Geniet er nog maar even van, want het gaat snel nu! Maar dan zien we elkaar wel ook weer snel:)
    (K)

  • 30 April 2010 - 15:23

    Roel:

    GODVERDOMME DIE ROEL IS ME TOCH EEN LEKKERDING! Ik mis je nu al Chrizzle! (K)

  • 07 Mei 2010 - 11:52

    Joyce:

    Chrisje!!

    waar blijft je nieuwe weblog??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 37899

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: