Back in the Delaware! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Back in the Delaware! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Back in the Delaware!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

18 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heey Mensen!

Het is weer een weekje geleden sinds de laatste update van mijn weblog. Well what's new?
Afgelopen zaterdag zijn Nebaan en ik ingetrokken in ons nieuwe (of oude, is maar hoe je het wil zeggen) appartement. Ook hier leek het alsof we nooit zijn weggeweest. Het was in dezelfde staat als toen we vertrokken. De bewoners voor ons hadden gelukkig de moeite genomen om het schoon op te leveren. Rob (onze klasgenoot) had ons helpen verhuizen aangezien hij al in het bezit van een wagen was.
Na de verhuizing hebben wij Rob een kleine tour door de stad gegeven en zijn vervolgens gaan relaxen op Waterfront, meteen wat cultuur opgedaan bij Invictus.
Zondag morgen zijn Nebaan en ik vroeg opgestaan om naar het strand te gaan. Onze bedoeling was eerst om naar Clifton te gaan, maar we werden gevraagd om mee te gaan naar Muizenberg. BEter voor ons natuurlijk, want daar kan je surfen (tussen de witte haaien ^^). Muizenberg ligt vrijwel naast het dorpje Fishhoek waar ongeveer een maandje geleden nog iemand is opgepeuzeld door een Great White... Mja, no pain, no game hé ;) Het was echt weer heerlijk om op de plank te staan met fatsoenlijke golven. De eerste de beste golf hadden we meteen te pakken en vele golven volgde nog. Al met al een goede surfsessie!
Maandag begon Niels met zijn stage, terwijl ik dinsdag pas introductie had. Maandag heb ik nog een beetje mijn eigen ding kunnen doen. 's Avonds was het tijd voor Mercury.
Dinsdag werd ik om tien uur opgehaald voor mijn introductie. Het kantoor van IBN ligt op een tien minuten lopen van ons appartement. Hier werd ik voorgesteld aan mijn stagebegeleider. Tevens werd mijn opdracht uitgelegd. Mijn opdracht is het uitvoeren van een onderzoek naar wat voor problemen men tegenkomen (particulieren en bedrijven) wanneer zij zich willen vestigen in SA. Tevens moet ik onderzoeken naar wat beter kan. Het klinkt in ieder geval als een uitdagende opdracht. Mijn stagebegeleider heeft me tot vrijdag gegeven om met een concept te komen, dit ook omdat ze nog bezig zijn in het kantoor met verbouwen en inrichten.
Gisteren is eindelijk onze huurauto gekomen. De meest gare golf 1 (Ja, jullie lezen het goed...) die je je maar bedenken kunt! Hiermee zijn we gisteravond direct naar Canal Walk gereden om wat te winkelen en een filmpje te pakken.
Meer heb ik op dit moment niet te melden, behalve dat het weer nog altijd erg lekker is, zo'n 25-30 graden.
Ik weet niet of ik mijn adres trouwens gegeven heb, maar hier komt het nog een keer dan: 204 Delaware Apartment, 10 Millstreet, Gardens, Cape Town, 8001.

Take care,

Chris


  • 18 Februari 2010 - 15:45

    Marie-jozé:

    Op het weer ben ik wel jaloers.En stuur een beetje zon hier heen:)
    geniet ervan en succes met je stage.En kijk goed uit.
    MJ en de snor

  • 18 Februari 2010 - 16:06

    Niels:

    Hehe, en dat touren met Rob zn auto ging niet helemaal lekker! Staat allemaal op film!

    Komende weekend weer lekker surfen en bier drinken bru, hebben we verdient na een week hard werken:D

    Cheers!

  • 18 Februari 2010 - 16:14

    Geert (Mr. G):

    Hey Pancake,

    Klinkt allemaal weer lekker lekker! Hebben jullie al kaartjes voor Goldfish de 7e maart?
    Ohhhh wat waren ze super afgelopen vrijdag in de Melkweg! Kippenvel voor het grootste gedeelte van de show!
    I want back ;-)!!!!!

    Cheers bru

  • 18 Februari 2010 - 18:10

    Jill:

    Eeey chrisje

    Hier begint het weer gelukkig ook beter te worden nog niet zo als het nu daar is ma dan nog :P
    Als je tijdens het surfen een witte haai tegenkomt hé :O zeg dan wel ff HAAAAAAAI tegen em, anders voelt ie zich vast ook buitengesloten :O
    nog veel plezier daar!!!!!!!

    xxx
    je "kleine" nichtje :P

  • 18 Februari 2010 - 18:30

    Helen:

    Langzaam maar zeker wordt t hier ook lekker warm :P
    Bevalt t nog goed daar?
    Kijk wel uit dat die witte haaitjes geen koppijn krijgen van jouw surfplank he!:)

    xxx Helen

  • 18 Februari 2010 - 20:26

    Ellie:

    Hoi Chris
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\fijn dat de stage opdracht een uitdaging is. en die gare auto nou ja als je er maar daar mee komt waar je wilt zijn. de temperatuur is daar in ieder geval beter als hier eind van de week krijgen we weer vorst snachts. dus voor even zitten jullie daar zeker goed.
    Groet wiel en ellie

  • 18 Februari 2010 - 21:26

    Wilma:

    hallo chris joh jij wilt ons allemaal jaloers maken met die temperatuur we hadden nog langs willen komen afscheid nemen maar geveld door de griep wilde we jou dit niet aan doen hoop dat jullie een te gekke tijd gaan beleven groetjes alfred en wilma en michael

  • 18 Februari 2010 - 22:51

    P+M:

    Goed te horen en te lezen dat jullie je plek weer gevonden hebben. Dat het zonnig is is je al aan te zien (neus). Hoop dat jullie een hele goede tijd hebben die vooral ook nog wat oplevert in het kader van jullie studie. Wij denken dat je opdracht wel mogelijkheden biedt.
    groet,

    P+M

  • 19 Februari 2010 - 07:15

    Simone:

    Chris, eindelijk weer jullie oude appartement he ;) Voelen jullie je er weer een beetje thuis?

    En je bent begonnen aan je stage lees ik. Je opdracht klinkt in ieder geval erg leuk! En meteen vrij klinkt al helemaal niet verkeerd ;)

    Fijn dat je ons ook nog even lekker maakt het weer daar haha. Dat is zo'n 25 graden warmer als hier!

    Geniet ervan! xx

  • 19 Februari 2010 - 17:15

    Yvonne:

    Hey Chris!

    Echt gezellig dat ik alles hier kan lezen wat jij daar doet haha. Wel fijn dat je je meteen weer op je gemak voelt, alsof je nooit bent weggeweest. Als ik al die verhalen lees vergeet je bijna dat je er eigenlijk voor school bent niet? :p Alhoewel je stage opdracht me niet verkeerd lijkt. Trouwens, ik zou graag met je ruilen als ik het aantal graden lees. Heerlijk haha, en wij hier maar wachten op t eerste zonnestraaltje.

    Anyway, have fun en we spreken ons nog!

    xx Yf!


  • 19 Februari 2010 - 22:30

    Roela:

    700 euro vliegticket en ik heb nog steeds geen geld!

  • 20 Februari 2010 - 17:04

    Geert (Mr G):

    Ook grappig: 2 dagen terug typ ik nog 'I want back' en nu heb ik opeens een ticket gekocht gister en ben ik er volgende week. Hihi.

  • 22 Februari 2010 - 08:53

    Zusje:

    Hallo boys,

    nou gaat lekker daar he. met die auto jajajaja ik hoor ht wel weer

    nou ik ben wel blij dat jullie van dat warme weer een beetje deze kant op hebben gestuurd want de sneeuw is gelukkig weg.

    zo nu kunnen jullie gaan werken en ik heb 3 dagen vrij naja vrij

    geeft niet.

    tot snel, kom eens op skype of zo he

    groetjes xxx zus

  • 22 Februari 2010 - 09:07

    Mel:

    heey Chrizzz,

    wat ben ik toch jaloers op jullie. Heb net ff trio-rondje gedaan. Rob, Niels en jij :P
    Zo blijf ik tenminste op de hoogte van alle juicy details :) hahaha
    Have fun!!

    xx Quick & Dirty

  • 22 Februari 2010 - 10:45

    Elly:

    Was weer lekker weekendje he . Klinkt goed allemaal. Leuk dat Geert komt. En goldfich sjiek. Kyk uit voor die haaien en denk aan fotos plaatsen. xxxx

  • 23 Februari 2010 - 18:40

    Petra:

    ja lekker was ik ook maar daar lekker genieten van dat alles veel plezier en veel lol maken daar groetjes ..........................

  • 24 Februari 2010 - 12:12

    Malissa:

    Chrisjeee

    Super om te horen dat alles weer zo leuk is als vorige keer!:)
    Wil wel snel foto's en nieuwe verhalen lezen he;) Have fun en spreek je snel:)
    (K)

  • 27 Februari 2010 - 21:25

    Zusje:

    Ha chrisje
    aal en rene zijn op de koffie!!!!

    je krijgt de groetjes van aal!!!!

    spreek je snel

    kusje zus

  • 04 Maart 2010 - 10:24

    Elly:

    hoy chris waar blyven de verhalen we wachten gr xxx

  • 04 Maart 2010 - 23:41

    Joyce:

    tot maandag!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 37903

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: