Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

16 December 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen… Mea culpa. Ik probeer het dik eer goed te maken met jullie door een iets langer weblog te tikken dan normal. Er is weer veel gebeurt dus ik heb genoeg om jullie te vertellen!!!

Vrijdag 21 november arriveerden Niels ouders in Kaapstad. Een dag later dan gepland helaas. KLM wilde niet echt meewerken. Nee ff serieus. Doordat de city hopper in Düsseldorf kapot was miste ze hun vlucht naar Kaapstad in Amsterdam.
Niels en ik haalde ze vrijdagavond op bij het vliegveld in onze 23 jaar oude Merc (voor iedereen die niet weet hoe ze uitzien… Ga op google, zoek een plaatje van een tank en denk de loop eraf. Dan heb je ongeveer de Merc die wij huren).
Na het oppikken zijn we meteen naar hun huis gegaan in Greenpoint. De eerst nacht zijn Niels en ik daargebleven.
Het eerste weekend van hun verblijf hebben we zee en beetje van Kaapstad laten zien door ze mee te nemen naar het Waterfront en de Hemisphere.

Maandag 25 november: Niels en ik hadden de hele week vrij gekregen van onze baas zodat we de ouders van Niels konden rondleiden in de buurt. ‘s Maandags zijn we vanuit Kaapstad met de auto naar Muizenberg gegaan. Hier hebben we ze laten zien waar we altijd surfen. Na een kleine strandwandeling zijn we weer in de auto gesprongen. Hier ging de rit via Kalkbay en Fishhoek verder naar Simon’s Town. Deze plaats staat bekend om zijn grote pinguinkolonie. Hier hebben we dus een kijkje genomen.
Na Simon’s Town zijn we doorgereden naar Table Mountain National Park. In dit park hebben we rondgereden en hebben Niels en ik boven op Kaap de goede hoop gestaan. Niet dat het zo bijzonder is, maar dit is een plek op de wereld waar twee oceanen bij elkaar komen. Je kan het ook echt zien in het water. Daarnaast is het de meest zuid-westelijke plek van Afrika.

Het weekend hebben we de adrealine-junk uitgehangen door te gaan sharkdiven. We moesten vroeg weg. En met vroeg bedoel ik ook echt vroeg… De bus kwam ons om vijf uur ‘s morgens ophalen. Vanuit Kaapstad reden we naar Gansbay. Dat is nog voorbij Hermanus. Na een rit van twee en een half uur, onder het genot van een prachtige natuur, kwamen we aan op de plek van bestemming. Hier kregen we een klein ontbijt, dat btw niet te eten was. Na het ontbijt werden we weer in de bus gezet richting haven.
Eenmaal in de haven konden we de boot op. Toen we allemaal op de boot waren werd hij te water gelaten. Eerlijk gezegd gingen we niet erg ver uit de kust om de haaien te bekijken. Eigenlijk best een enge gedachte aangezien je met surfen ook niet echt ver van de kust afligt …
Na 10 minuten varen werd de boot stilgelegd. Het aas werd klaargemaakt terwijl wij naar het bovenste dek liepen. Het duurde niet lang voordat we onze eerste haai zagen. Die beesten gaan echt voor de kill… Toen het duidelijk was dat ze in de buurt waren werd de kooi klaargemaakt. Iedereen ging weer naar beneden om zich om te kleden. Toen gebeurde het voor veel mensen. Juist … zeeziek. Ik denk dat het merendeel van de boot zeeziek werd doordat de oceaan zo onrustig was. Van onze groep werden ook drie ma doodziek. Ik was blij dat ik er niet zo erg veel last van had. Nadat ik mijn wetsuit aanhad ging ik de kooi in. Wat je door ziet is echt gekheid. Die haaien komen zo dichtbij de kooi dat je ze bijna kan aanraken. Niet dat je dat wilt, want ze zijn heel ruw en ze maken met hun huid je wetsuit kapot. Ik heb ongeveer twintig minuten in de kooi gezeten en zeker vijf haaien gezien. De grootste was ongeveer 4 meter en ze komen echt heel erg dichtbij!
Nadat ik uit de kooi was geklommen heb ik me omgekleed en verder op het dek gezeten om ze vanaf de boot te bekijken. Het is zelfs beter om ze vanaf de boot te bekijken aangezien je ze gewoon beter ziet vanaf de boot dan in de kooi.

De tweede week van hun verblijf zijn we naar Aquila geweest. Ook hiervoor moesten we vroeg opstaan. Ja… weer vijf uur. Niels en ik gingen zijn familie ophalen in Greenpoint. Hierna zijn we eigenlijk de N1 afgereden voor een 2 uur. Ik heb niet echt veel meegemaakt van de rit aangezien ik aan het slapen was. Mijn slaap werd verstoord doordat onze Merc kapot ging … een paar meter van een township af!!! Ik kan je zeggen dat dat niet de perfecte locatie is om een kapotte auto te krijgen, maar dat hadden jullie zelf ook wel al door. We moesten de auto aan de kant van de weg laten staan en met zeven man verder in 1 auto. Erg comfortabel was het niet, maar het kon niet anders.
Rond een uur of acht bereikte we Aquila. Hier werden we opgewacht met Champagne en Sherry … Niet zo heel erg goed op een lege maag. Na het welkom gingen we door naar de ontbijtzaal die er gewoon goed uitzag! Hier aten we wat en bereidde we ons voor op de aankomende safari.
Na het ontbijt liepen we naar onze jeep toe. We konden gelukkig met z’n zevenen in een jeep zonder dat er vreemde bij kwamen. We kregen een vrouwelijke gids die ons door het park rondleidde. Althans … ik dacht dat ze vrouw was. Het was moeilijk te zien met de bakkebaarden die ze had. Ik had nog nooit een vrouw met bakkebaarden gezien, maar blijkbaar kan dat dus ook!!!
In het park zagen we redelijk wat dieren. Zo hebben we de big five gezien en nog enkele andere dieren. Ik merkte wel dat de reclame die ze maken niet echt klopt. Het is een beginnend park en hebben dus nog niet echt heel veel dieren. Maar het was wel erg leuk om ze in het “wild” te zien.

Helaas komen aan alle dingen een eind en zo was het ook met het verblijf van de ouders van Niels. Zeven December moesten we ze helaas weer wegbrengen. Ze vonden het niet leuk om te vertrekken aangezien het hier dik 30 graden was. Ze hebben zich super geamuseerd in Kaapstad! Daarnaast vonden we hetzelf ook zwaar vervelend!

Gisteren hadden we end of year party met het werk. We moesten om tien uur op het werk zijn zodat we op tijd konden vertrekken naar Langebaan. Toen wij daar aankwamen waren er wel al wat mensen. Niels en ik hielpen met het dragen van het drinken voor ons tochtje.
Niels, Katja, Sylvana en ik gingen bij Deon (onze ict-er) in de auto. Het is wel een stukje rijden naar Langebaan (wat ik dus niet wist). De rit was erg relax en de natuur was erg mooi! Dat maakt het al een stuk minder erg
Aangekomen in Langebaan werden de drankjes uitgeladen en het restaurant ingedragen. Iets wat mij en Niels erg vreemd overkwam. Een restaurant waar je je eigen drinken in meeneemt. In Nederland zou dit dus echt NOOIT zijn toegestaan. Het restaurant was erg grappig eigenlijk en heette … die strandloper! Het is een sort open lucht restaurant aan het water.
Toen we allemaal zaten kregen we allemaal een kado! Niet echt iets spectaculair, maar het gaat om het principe. Ondanks dat het restaurant er echt heel simpel uitzag was het eten echt heel erg goed. Het is een 10-gangen restaurant. Niet dat ik alle 10 gangen gegeten heb, maar ik heb veel nieuwe dingen geprobeerd zoals snoek, harder (ook een vis) en crayfish! De crayfish was echt GOED!!!
Rond een uur of vier gingen de mensen weer naar huis. Wij bleven iets langer om nog met Deon aan het strand te zitten. Het enige woord dat ik voor het uitzicht en het strand heb is … prachtig!
Ondertussen werd ik tijdens het eten gebeld door Nomads Tour… Zij zochten vertalers… Ze vroegen me of ik vandaag (dinsdag) mee wilde met een tour naar Johannesburg en van Johannesburg in 20 dagen naar Kaapstad. En dat allemaal voor niets. Ik vod/vind het ergens wel moeilijk aangezien het zonder de Benaan is. Niels zei dat ik het moest doen en heb ik dus gezegd dat ik van de partij ben. De komende 22 dagen ben ik dus op reis. Ik heb begrepen dat ik naar Krueger, Addo, Durban, Johannesburg, Drakenberg en nog veel meer ga. Echt vet en ik ben super super zenuwachtig. Ik vertrek straks om 18 uur met de bus naar Johannesburg. Het enige nadeel is dat Niels en ik elkaar een maand niet zien. Hij vertrekt volgende week naar Victoria Falls in (ik dacht) Zimbabwe. Ook een prachtige trip.
Ik weet niet hoe vaak ik internet heb “on the road”, maar ik probeer zo veel mogelijk te updaten met verhalen en foto’s. Niet dat mijn foto’s kunnen tippen aan die van Niels die 24/7 mijn website laten stralen, maar dan hebben jullie tenminste een idee van wat ik allemaal zie en meemaak!
Tot gauw!

Chris

  • 16 December 2008 - 09:43

    Ilse:

    En nogmaals kan ik je vertellen dat ik deze jaloers makende verhalen steeds minder leuk ga vinden.. tenminste voor de thuisblijvers dan he;)

    Echt ontzettend vet.. 3wkn touren in Z-A is zowiezo al gaaf, maar er dan ook nog eens betaald voor krijgen, dat zou iedereen wel willen denk ik zo:)

    Goeie reis!!! Enne.. Keep us posted!

    Kus

  • 16 December 2008 - 10:14

    Niels:

    Worden vette trips man!!
    Wel raar, een maand zonder jou!! Maar we gaan veel "beffen" he! (Bellen; Emailen; Faxen)

  • 16 December 2008 - 11:14

    Sean:

    Eej stevige baardmans!
    Je bent eg een maniac.. haaienduike:P wel super vet man.
    Hier in nederland is het weer koud man.. zal je wel tegenvallen als je weer terug bent. Vandaag laatste schooldag en nu eindelijk een langverwachte en welverdiende vakantie:D we denken aan je!
    xxx Sean

  • 16 December 2008 - 11:36

    Marie-joze:

    en wij hier maar blauwbekken van de kou,fijn dat het zo goed gaat.die clownvissen (nemo)heeft frans in egypte ook met snorkelen gezien te gek. geniet van je trip en kijk goed uit groetjes frans en marie-joze

  • 16 December 2008 - 11:50

    Ellie:

    Hoi Chris moet zeggen ik heb de fotos bekeken en vind dat je er bijzonder goed uit ziet ook hele mooie fotos.
    En al zijn ze dan misschien minder als die van Niels we zijn er zeer tevreden over.
    wens je ook een maand plezier en hoop dat je een goede tijd zal hebben.
    Maar nu wil ik ook even wat kwijt, Silvia is vanmorgen even voor half acht bevallen en heeft een zoontje op de wereld gezet van 4100 gram dus 4kilo een pracht zoon ik heb hem al gezien vanmorgen als het lukt zal ik of Wiel kijken dat we er een foto bij doen.
    We wensen je nog een mooie tijd toe en al zien we elkaar niet vaak toch mis ik je. Groetjes Wiel en Elie

  • 16 December 2008 - 16:27

    Sas:

    Chris, dit wordt een topreis!!! Geniet ervan en je kunt t. Wie viert er nou kerst met een bus vol duitsers in Afrika. Dat kunnen niet veel mensen zeggen ;)

    We bellen en smsnen. Ben heel nieuwsgierig naar je belevenissen, ervaringen en foto's!!

    xx Saskia

  • 16 December 2008 - 23:24

    Wilma:

    heyyyy chris ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt dan ben je met de kerst onder weg en dan wens ik je alvast een hele mooi kerstfeest ik geloof dat ik ook maar eens komen moet je verhalen maken me echt ontzetten jaloers maar ja nog even en dan gaan we voor twee weken naar teneriffa kerstkado van alfred moeder en haar vriend we gaan samen dus chris ik wens je een super tijd nog even en dan ben je weer terug in dit kikkerlandje lolllll
    groetjes alfred michael en wilma

  • 18 December 2008 - 01:17

    Roel:

    Check die beard en long hairs!Phat man!Ook goed geregeld die betaalde vakantie. Keep up the good work!

  • 18 December 2008 - 08:31

    Chantalle:

    Hoi Chrisje,

    zal wel ff afkicken voor je zijn, een maand zonder de benaan! Goed dat je mee als tolk bent gegaan, is natuurlijk weer een hele uitdaging! Daarbij zie je ook weer heel veel mooie dingen!
    Alvast hele mooie feestdagen!!

    Groetjes Chantalle

  • 21 December 2008 - 17:25

    Sandy:

    Hey neefje!
    Wat een grandioos verhaal met die haaien. Ik vond het super om op de Dominicaanse Republiek met de dolfijnen te zwemmen, maar haaien... dat gaat me te ver! Hele mooie foto's! Ik ben benieuwd naar de real-life-story als je terug bent!

    Groetjes Sandy

  • 25 December 2008 - 11:58

    Je Ome En Tante :

    Ik mag toch hopen dat je nog energy over heb als je terug komt van vacantie. In elk geval een pretig kerstfeest en zal. nieuwjaar.

    Groeten uit merkelbeek

  • 26 December 2008 - 19:16

    Chris:

    Klasgenoot!!:D
    Voor jou ook een hele fijne tijd tijdens je tripje!!:D Geniet ervan!!
    Je bent onderhand al een tijdje weg, maar bij deze dus alsnog;)
    Wanneer komen jullie weer naar Nederland? Over een dikke maand zien we ons weer:D Weet niet of jullie er zo blij mee zijn, maar wij heir wel haha(A)
    En hoelang moet je nog stage lopen? Ik nog 6 dagen; volgende week 4 dagen en dna nog 2, dus de laatste loodjes!:)
    Geniet er nog van de laatste maand!!
    Xxxx

  • 08 Januari 2009 - 00:23

    Joyce:

    Ha!

    Je bent weer thuis in Kaapstad!? Hoe was het geweest? tijd voor een nieuwe blog!

    groetjes Joyce

  • 10 Januari 2009 - 00:34

    E&C:

    Chris,

    Mam en ik sluiten ons bij de vorige spreker aan.
    Het begint nu trouwens goed te krimpen. Nog eventjes en je bent weer thuis. Voor Fitz zal dat wel even wennen worden.

    Groetjes Pap en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 37913

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: