Slecht weer en Cederberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Slecht weer en Cederberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Slecht weer en Cederberg

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Mensen!

Zo zit er weer een week op. Het was een beetje een rare week eigenlijk.
Het weer zat niet echt mee. Dinsdag, woensdag en donderdag was het weer niet zo heel erg goed. Het stormde heel erg en daarnaast was er ook weer een keer regen Gelukkig is het vandaag dan weer belachelijk goed. Boven de dertig graden in ieder geval. Anyways genoeg over het weer. Wat heb ik allemaal gedaan deze week.

Vorige week vrijdag zijn we na het werk gaan uiteten met Tom en Geert. Daarna zijn we op stap gegaan. Voor de afwisseling weer eens naar Long Street. Om de een of andere vage reden waren we daar allang nier meer geweest. We hebben de hele avond doorgebracht in Dubliners (Irish Pub). Hier is elke avond een andere live band. Zo als gebruikelijk waren er ook weer mensen bestolen van zijn of haar gsm.

Afgelopen zaterdag hebben we met z’n vieren over het Waterfront gelopen. Hier lagen de botenj van de Volvo Ocean Race. Daarnaast waren er allemaal verschillende tenten opgezet. Zo had Volvo een stand met de allernieuwste auto’s e.d.
‘s Avonds hebben we ons wat gedronken in de cocktailbar om de hoek. We hebben het niet echt laat gemaakt omdat we de dag erna vroeg gingen surfen.

Zondag zoals hierboven vermeldt vroeg opgestaan om te gaan surfen. Eenmaal aangekomen bij Muizenberg bleken de golven niet echt heel erg goed te zijn. Desondanks zijn we toch het water in gegaan en hebben wat golfjes proberen te pakken.
Na het surfen hebben we een kleine toeristische route genome nom Cape Town heen. We hebben eigenlijk een stuk door de wijnlanden om Cape Town gereden. Van Muizenberg via de kust naar Constantia en Wynberg. Vanuit hier door naar Hout Bay. Net Voor (of achter Hout Bay, is maar hoe je het bekijkt) zijn we gestopt bij Llandodno. Dit strand was echt belachelijk mooi en hier komen we zeker ook nog vaker terug.

Maandag ben ik alleen naar het werk gegaan aangezien Niels nog ziek was. ‘s Avonds hadden we een verjaardag bij ons thuis van Amber. Ze had gevraagd of ze onze braai plek mocht gebruiken. Daarna zijn nog een groep op stap gegaan, maar daar was ik echt veelste moe voor.

Van dinsdag tot donderdag ben ik eigenlijk ziek geweest. Ik heb niet echt veel gedaan. Meer wat in huis rondgehangen en een dag ben ik naar een winkelcentrum gegaan.

Vandaag hebben we boodschappen gedaan aangezien we vandaag voor drie dagen naar Cederberg gaan. Dit is een natuurreservaat waar slechts 150 mensen per keer naar binnen mogen. Deze 150 worden over 3 sectoren verdeeld. Ik weet verder neit wat ik ervan moet verwachten, maar iedereen zegt dat het super mooi moet zijn.
Voor iedereen … ik ben waarschijnlijk niet bereikbaar daar aangezien er niks van telefoonmasten zijn.
Maandag laat ik zeker horen hoe het was.
Tot gauw,

Chris

  • 14 November 2008 - 14:33

    Saskia:

    Pff, wat een zwaar leven ;)
    Ik heb je gemist gister bij de braai. Enne, ik ga verhuizen. Joehoe!!!
    Ik neem aan dat Cederberg super is. Ben benieuwd naar je verhalen.

    x

  • 14 November 2008 - 15:43

    Vincent:

    Dag medestudenten,
    Zo te zien en te lezen bevalt het leven daar goed he! Moeten jullie ook nog af en toe stage lopen of toch maar niet??

    Groeten vanuit het dooie limburg!!!

  • 15 November 2008 - 08:41

    Sean:

    Eej jong!
    Je hebt het ook zwaar he.. moete volgende zomer maar eens same gaan surfen(h)hier is alles rustig.. Gemma is net terug van een week Berlijn.. ben inmiddels veranderd van opleiding, doe nu Filiaalbeheer.. stuk makkelijker;)ma vandaag lekker vrij(h) eej batsraes.. enjoy

  • 15 November 2008 - 12:26

    Tim:

    ctl + F -> rolhockey

    no results!

    WTF is dit Chris? echt slecht!

  • 15 November 2008 - 18:22

    Roel:

    I MISS YOU KISS xD

  • 16 November 2008 - 19:22

    Niels:

    Teringgggg Chrisje!!! Net terug van het Cedergebergte.....wat was dat mooi daar he:)!!


  • 17 November 2008 - 15:24

    Ellie:

    Hoi Chris

    Niet fijn dat jullie ziek zijn (of geweest)daarom was je misschien ook die dag van te voren moe, hoop dat jullie op de cederberg een paar mooie dagen hebben en ik ben er toch ook wel nieuwschierig na.
    groetjes Wiel en Ellie

  • 18 November 2008 - 13:51

    Henn-0:

    yo gast,

    ik begin n beetje jaloers te worden van de surf- en natuurreservaat verhalen..Klinkt vet allemaal!

  • 18 November 2008 - 15:12

    Wilma:

    hoi chris ik hoop dat jullie een heel leuk weekend gehad hebben hier is het vandaag niet zo mooi weer maar tja daar ken je alles van mijn adres doe ik er nog even bij w schramm-frisostraat 56-6433gr hoensbroek als jij nu jou adres er in de volgende mail op zet kunnen we jou ook een kaart sturen zo dat was het weer uit hoensbroek groetjes wilma en alfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 37924

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: