Surfing Safari & Stellenbosch! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Surfing Safari & Stellenbosch! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Surfing Safari & Stellenbosch!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

03 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej mensen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. My bad! Het is niet zo dat ik te druk bezig ben met wat dan ook, maar we hebben eigenlijk niet echt heel veel gedaan de laatste twee weken, behalve surfen dan. Ik doe mijn best om er zoveel mogelijk uit te persen.

Het uitstapje naar Langebaan is helaas komen te vervallen. Geert had een auto ongeluk gehad en zijn auto was nog niet terug van de garage. We hebben dit in ieder geval doorgeschoven naar december.
In plaats van Langebaan hebben we dat weekend voor het eerst gesurft in Muizenberg.
Zaterdag (18 october) Jenno kwam ons oppikken om te gaan surfen in Muizenberg. Na een half uurtje rijden kwamen we ongeveer aan. We parkeerden de auto en liepen naar Gary's surfschool. Hier huurden we een wetsuit en surfplank. Het duurde wel even voordat ik mijn wetsuit aan had... (mensen ... die dingen zitten strak, echt strak!). Daarna kregen we ons board. We kregen een beginnersboard. Die dingen zijn 11 voet groot en daarmee dus behoorlijk lomp. Als je daarmee buiten komt vliegt dat ding alle kanten op door de wind.
Na een poosje (en veel inspanning later) kwamen we aan op het strand. Hier gaf Jennno ons een kleine instructie van wat we moesten doen en daarna gingen we het water in.

Zondag hebben we doorgebracht in Clifton. Dit is een van de mooiste stranden in de wereld (staat in de top tien)! Het zand is er super wit, het water super blauw EN HEET DAT HET ER WAS! In tegenstelling tot het strand was het water koud (verfrissend, maar koud). Het water heeft slechts een temperatuur van 14 graden. In de zomer kan dit terug gaan tot 8 graden. We hebben de dag omgekregen met liggen en zwemmen. Heel erg ontspannend :)

De rest van de week ging eigenlijk wel snel voorbij.

Zaterdag en zondag zijn we met z'n vijven gaan surfen in Muizenberg. De golven waren echt gekheid. Niet zo zeer de hoogte van de golven, maar het feit dat er heel veel en heel snel achter elkaar kwamen. We hebben beide dagen in ieder geval lekker kunnen surfen (en veel zoutwater kunnen happen).
Zaterdagavond hebben we nog een braai gehouden bij Niels en mij. We hebben een hele grote braai plaats, alleen hadden we geen eigen braai. We hadden geluk dat we eentje konden lenen van een vriend in de buurt.
Na het braaien hebben we de avond afgesloten in Hemisphere, wat weer een mooie avond was om de lachspieren te trainen.

Maandag (vorige week) zijn we weer eens voor de afwisseling naar Mercury geweest. Om een of andere vage reden hadden we er een paar weekjes geen zin in gehad. Het was weer gezellig en volgens mij had de dj een nieuwe cd gemaakt, want hij draaide eindelijk eens andere muziek.
Maandag en dinsdag was Niels btw ziek (lees gewoon moe). Hij was beide dagen thuis gebleven van werk, maar gelukkig wel met ons mee naar Mercury op maandag!

Woensdag... We kregen om tien uur (toen we net een uurtje op het werk waren) een telefoontje van Jenno. Hij zei dat de golven in Muizenberg bizar goed moesten zijn. We dachten dus "Chill toch!" Niels is toen naar onze baas toegegaan. Met een smoes hebben we vrij geregeld en zijn toen zo snel mogelijk naar Muizenberg toegegaan :$
De golven waren inderdaad erg goed. Ze waren ook vrij hoog 3,5 meter. Dit klinkt niet echt hoog, maar als er zo'n berg water op je afkomt piep je wel anders.
Het geeft echt gewoon een kick als je wordt meegenomen door zo'n golf. Je ligt dan boven op de golf, zo'n 3-4 meter boven de grond. Zodra je voelt dat je naar beneden gaat moet je gaan staan. Dan ga je echt de golf in met een rotvaart ... Moeilijk te beschrijven, maar wel een geweldig gevoel in je buik.
Alleen voor mij liep de middag wat minder goed af toen ik mijn enkel kneusde. hier door ben ik donderdag en vrijdag ook thuis gebleven van het werk.

Gisteren zijn we naar Stellenbosch geweest. Stellenbosch en Kaapstad is een wereld van verschil. Het is de wijnstreek van Zuid-Afrika. We hebben hier wat rondgetoerd en zelfs een bezoekje gebracht aan een wijnproeverij. Voor R15 mocht je hier enkele wijnen proeven. Leuk om te doen.
Na het rijden van een deel van de wijnroute zijn we gestopt in Franschhoek. Hier hebben we gegeten in een Frans restaurant (hoe kon het ook anders).
Na het eten zijn we terug gegaan naar CT.

Ik ben hier nu langer dan twee maanden en kan nog niet echt zeggen dat ik Nederland mis of dat ik heimwee heb. Er is slechts een ding wat ik erg mis.
Trouwens ... laat ff jullie adres achter in de comments. Dan heb ik jullie adressen en dan kan ik kaartjes gaan sturen (ook handig voor kerstkaarten).
Marie-Jozé, laat ook ff je mailadres achter, dan kan ik je toevoegen in de mailinglist.
Voordat ik ga nog een grappig (en lang) Afrikaans woord. Here goes nothing: "tweebokkemeteenskootmorsdoodgeskiet!"
Baie Baie

Chris

  • 03 November 2008 - 10:00

    Kelly:

    Hee Chrisje,
    Ben blij dat je het daar naar je zin hebt :)
    Ik heb het echt druk hier, met al dat werken, dansen en school. En nu ga ik misschien ook nog paardrijden ^.^
    Surfen lijkt mij ook heel erg leuk!

    X
    Kelly

  • 03 November 2008 - 10:32

    Saskia:

    haha, dat moet dan wel een hele goede smoes zijn geweest!!! Knap acteerwerk.
    Ik wil ook een keer gaan surfen. Tenminste, proberen. Zijn jullie op safari geweest?

    x een stagiaire in Kaapstad die wel werkt ;)

  • 03 November 2008 - 11:32

    Sandy:

    Hey neefje!

    Dus het bevalt nog goed daar? En dat strand, een aanrader voor de huwelijksreis?

    Groetjes en dikke kus van je zielige, studerende nicht die morgen 2 tentamens en een presentatie heeft

  • 03 November 2008 - 11:33

    Ellie:

    Hoi Chris
    Wat naar dat je enkel gekneusd is. Lijkt me een hele belevenis te zijn boven op zo een golf, maar minder als je er middenin komt.Even nieuwschierig zijn( je het je verhaal net niet helemaal afgemaakt) Wat mis je echt?
    Ons adres is.
    W. Jacobs
    Dr. A. Kuyperstraat 68
    6444XT Brunssum
    Nederland
    En Cris have a nice day
    Groetjes Wiel en Ellie

  • 03 November 2008 - 12:06

    Henn-0:

    Yo gast,
    klinkt sweet allemaal! Ik wil ook surfen! Alleen die strakke wetsuits zie ik niet zo zitten..
    En over wat je mist, dat lijkt me duidelijk: frikadellen bakken in je garage natuurlijk ;)

    Tot laters, Tim

  • 03 November 2008 - 12:29

    Sean:

    Eey batsraes!(yeah inside joke(h))surfen moet wel tof zijn geweest.. moek ook maar weer eens gaan doen, ma dan in het tropische zeewater van de Noordzee.. als je iedereen een kaartje stuurt, kun je denk ik een 2e baan nemen voor je postzegels:P of gebruike ze da daar nie? ma als je het per sé wil:
    Sean Rosbak
    Bernhardstraat 13
    6155 LE Puth
    The Netherlands(h)
    en pater we spreken ons!

  • 03 November 2008 - 12:29

    Sean:

    Stevige baardmans

  • 03 November 2008 - 12:49

    Anne-Marie:

    He Chris,
    als je stagebegeleidster moet ik toch wel even kwijt dat je niet zomaar kunt spijbelen van je werk hoor.... dat zijn minpunten ;-)
    Verder gaat alles wel goed op het stagebedrijf? Geen bestanden meer aan 't updaten?
    groetjes vanuit Sittard
    Anne-Marie

  • 03 November 2008 - 16:19

    Roel:

    Niet naar het hockey WK gegaan! Faaaaaaal

  • 03 November 2008 - 20:33

    Jeanny En Jo:

    Hoi Chrizzle,
    Een prachtige zwart/wit foto. Je snor groeit al aardig Hahaha!!
    Wijn proeven voor R15; mini/glaasjes zeker??
    Daar hebben ze ook `zwarte koffie´ ; ook lekker! Jullie hebben het druk, dus pers niet te veel, want daar krijg je aambeien van Hahaha!

    Groetjes,

    Jeanny en Jo en de groeten aan de ongeschoren benaan!!!

  • 03 November 2008 - 21:02

    Con:

    Ha die Chris, leuk dat het surfen zo goed bevalt, lijkt inderdaad een leuke bezigheid voor de vrije tijd. Wij hebben je boodschappenlijstje inmiddels ontvangen en zulle de spulletjes halen, zodat al Jeanny en Jo komen jij weer nieuwe voorraad hebt. Het lijkt er overigens op dat je scheerapparaat al aardig wat te lijden heeft gehad want volgens mij werkt dit niet meer optimaal.
    Ik hoop dat jullie voorzichtig zijn, ook gezien de verhalen over jullie bekenden.

    Groetjes van Pap em Mam

    PS: foto's

  • 04 November 2008 - 09:12

    Jill:

    terwijl ik op school zit te leren zit jij lekker te surfen schandalig :O :P
    zo te lezen bevalt et je daar nog erg goed wha
    is trouwens niet zo slim hé om je enkel te kneuzen ;)
    moet dadelijk na school, heb geen zin :P

    xx
    je "kleine" nichtje

  • 04 November 2008 - 15:05

    Wilma:

    hey chris het ziet er naar uit dat je helemaal geen zin meer hebt om terug te komen zo gezellig lezen jou mailtje wat zal je dat luize leven missen als je weer terug in limburg bent geef ook even jou adres door in verband met kerstkaarten dat lijkt me wel leuk vieren ze daar ook net als bij ons kerst ?geen idee laat eens horen hier even ons adres
    a schramm frisostraat 56
    6433gr hoensbroek nederland uiteraard lollll zo chris tot de volgende mail blijf braaf en amuseer je groetjes wilma

  • 09 November 2008 - 10:33

    Marie-joze:

    hoi wat heb je toch weer een hoop gedaan.dat surfen lijkt me echt te gek,was nog wat voor de snor denk ik :).die houd wel van actie. ik geef je ons e-mail adres framake@tiscali.nl en mijn msn is mjboesten@hotmail.com.ons thuis adres weet je wel he :( groetjes en nog veel plezier marie-joze en frans

  • 18 November 2008 - 15:23

    Wilma :

    hoi chris ik hoop dat jullie een leuk weekend gehad hebben en kijk uit naar je volgend bericht gtoetjes wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 37923

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: