Verbrand, Robbeneiland & bijna overspannen ;) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Verbrand, Robbeneiland & bijna overspannen ;) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Verbrand, Robbeneiland & bijna overspannen ;)

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

17 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej mensen!

Zo... hier ben ik dan alweer. Bijna weekend. Althans het echte weekend. Een werkweek heeft hier soms verdacht veel weg van weekend. Zo hard werkt men hier. Ik ben nog kapotter van een zaterdag werken bij Labels dan van hier een hele week. Anyways, wat heb ik beleefd de afgelopen week en wat staat er voor het weekend op de planning. Mocht hiermee je nieuwsgierigheid zijn aangewakkerd... Blijf dan vooral lezen. Anders moet je je muis maar naar de rechterbovenhoek bewegen :P

Vorige week vrijdag zijn we na het werk met de taxi naar Canal Walk gegaan (in termen van stagaires Anal Walk ;)) Niels wilde graag nieuwe kleren hebben en aangezien dit winkelcentrum met ruim 400 winkels de grootste is in CT was het slagingspercentage hier het hoogst. Eenmaal aangekomen zijn we als een gek naar Subways gelopen om onze honger, die we naar aanleiding van al le zware arbeid hadden opgelopen, te stillen!Daarna zijn we op zoek gegaan naar leuke kleren voor onze Benaan! Het duurde niet al te lang voordat hij geslaagd was. De rest van de avond hebben we doorgebracht met het kijken van een film en het vertellen van flauwe, maar voor ons zo amusante humor!

Zaterdag (Niels BDay!) Ik had me die dag voorgenomen om vroeg taart te halenb voor de jarige jop! Zogezegd zo gedaan. Ik had twee taarten gehaald voor the surprise party! Ik had voor 's avonds een groep mensen uitgenodigd.
rond 12 uur werden we opgehaald door Jenno. Samen met Geert & Tom gingen we naar Muizenberg om wat te relaxen op het strand. Geert, Jenno en Tom gingen surfen (iets wat ik morgen waarschijnlijk ga doen). Niels en ik hebben wat liggen bakken op het strand. Aan het eind van de middag zijn we naar huis gegaan. Voor mij was het ook genoeg geweest, want ik was totaal verbrand ... ondanks het nodige gebruik van zonnebrandcreme!
Rond acht uur kwam het bezoek. Er waren niet genoeg zitplaatsen voor iedereen dus sommige mensen moesten op kastjes zitten. Nadat men wat taart had gegeten (en voornamelijker) al het bier op was zijn we naar de Hemisphere gegaan! Hier hebben we onze lachspieren weer eens flink getraind door te poseren voor onze fotograaf Geert. Al met al was de avond heel erg geslaagd. Vraag dat maar aan Niels!

Zondag zijn Geert, Tom, Nelsch en ik naar Robbeneiland gegaan. Een weekje later dan gepland, maar vorige week was het geannuleerd vanwege te harde wind. De tocht naar Robbeneiland is alleen al een genot. Het is zo lekker om de wind in je gezicht te voelen. Wanneer je langs Robbeneiland vaart lijkt het een vakantieparadijsje. Ik denk dat heel veel mensen een foute voorstelling hebben van Robbeneiland. Ik wist dus bijvoorbeeld niet dat er ook een stadje op lag. Dit is een stadje waar de bewakers en hun gezinnen woonde. Het dorpje is nog steeds in gebruik. Nu wonen de mensen er die in het museum werken.
Voor de rest is Robbeneiland een plek vol doffe ellende. Zo is er een groeve waar de gevangen zware arbeid moesten verrichten onder barre omstandigheden. De gevangenis is opgebouwd uit blokken waar meerdere gevangenen in een cel verbleven en blokken waar je alleen opgesloten zat (zoals onze kameraad Nelson). Al met al is het heel indrukwekkend om te zien.
Nog een mooi feitje erbij is dat Robbeneiland alleen voor zwarte gevangen was. Hoe hypocriet kan je zijn.
De terugweg naar het vaste land was wilder dan de heenweg. Tom en ik waren lekker binnen gaan zitten, terwijl Niels en Geert buiten foto's gingen maken. Tom en ik hadden nog een walvis gezien. Deze lag lekker in de oceaan te dobberen.
Eenmaal terug op het vaste land zijn we nog gaan eten bij Harrie's Pannekoekenhuis. Jullie kunnen vast wel raden wat je daar kreeg... ;)

Maandag zijn we na het werk met Jenno naar de film gegaan. Dat was wel relax!

Dinsdag hebben Nelsch en ik de hele avond wat rondgehangen en pizza gegeten d-_-b

Woensdag had Tom ons uitgenodigd om wat te komen eten. Geert was namelijk dinsdagmorgen vertrokken naar het Krueger Park. Het eten wat hij gemaakt had was echt goed te doen. Na het eten zijn we naar Azoka's gegaan. Dit is een cocktailbar die 5 minuten lopen van ons is. Hier hebben we met z'n drieeen 12 cocktails naar binnen gewerkt. Het mooie hieraan was dat ze er maar 3 geteld hadden.

Gisteren zijn we met Ton gaan uiteten bij Saigon. Dit is een Aziatisch restaurant. Ik heb volgens mij nog nooit zo lekker Aziatisch gegeten. Dat zegt denk ik wel genoeg!

Wat we vandaag gaan doen is nog niet helemaal zeker. Morgen gaan we hoogstwaarschijnlijk surfen in Muizenberg. Ik heb er best zin in. Je moet je wel voorstellen dat de baai waar je in surft net de baai is waar de meeste witte haaien ter wereld leven. De haaien komen hier tot 35 meter van de kust af. Maar bekijk het van de goede kant. Een haai eet normaal gesproken geen mensen, hij bijt alleen maar wat af. Hele geruststelling toch!
Zondag gaan we naar Langebaan. Hier gaan we een boottrip maken op een lagune. Daarnaast gaan we hierheen omdat we binnenkort een lang weekend weg plannen met een paar man. Dat moet dan hier plaats vinden. Om precies te zijn op een eiland midden in de lagune!
Mijn vooruitzichten voor het weekend klinken best goed! Hoop dat jullie net zo'n mooie vooruitzichten hebben!
Chris

  • 17 Oktober 2008 - 13:35

    Kelly :

    Heey Chrisje,
    Ik zie dat je weer een week vol hebt gekregen met leuke dingen ;)

    Kuss

  • 17 Oktober 2008 - 13:44

    Nelsch:

    Joa Chrizzle, die lulstaartjes waren goed te drinken voor weinig geld, hehe:) Binnekort weer he?:)

  • 17 Oktober 2008 - 13:48

    Mikel:

    hey douchemaatje,

    klinkt allemaal goed daar. Ben best jaloers op je. Geniet ervan

    Groetjes Mikel

  • 17 Oktober 2008 - 14:00

    Wilma:

    hoi chris het leest als een vakantie boek zo mooi schrijf je wij zijn ook weer terug in nederland van onze vakantie in turkije brrrr wat is het hier koud niks aan(lol) maar thuis is toch altijd nog het aller mooiste ik wens jullie met zijn alle een heel mooi weekend groetjes alfred michael en wilma

  • 17 Oktober 2008 - 17:33

    Elly:

    de fotos zijn erg mooi maar dat surfen vind ik wel wat eng met die witte haaien in de buurt zouden jullie dat wel doen is goed dat ik dat niet zie gr xx

  • 17 Oktober 2008 - 18:22

    Pp:

    hee stoffelaar,
    je zou schrijver moeten worden jong.
    Laat je niet opeten wa,
    groeten

  • 18 Oktober 2008 - 01:45

    Saskia:

    Hej, heb je net gesproken in Zula. Alsnog ff je blog gelezen. Voorzichtig met de haaien he, wil je vandaag/vannacht wel weer in de Hemisphire zien!!

    x

  • 18 Oktober 2008 - 06:59

    Martijn:

    Hij neemt gewoon zun Geatanno blousje meej naar Zuid-Afrika.. ;)
    14dec - 20 dec kom ik CPT onnveilig maken, ik slaap in long street dus pas maar oppie..

    ltr

  • 19 Oktober 2008 - 05:59

    Sean:

    Eej batsnaes!
    Ik zie dat je voor het eerst het woordje "werk" gebruikt daar (op maandag;) ) je moet nu tog eg wel wat gaan doen joh,, dalijk hebben nederlanders weer het imago dat ze lui zijn:P
    eej ik zie net wat leuks.. ik noemde je net batsnaes maar voortaan wordt het batsRaes(h) i'm a fucking genius!eej batsraes veel plezier met surfen en we misse je hier! love you

  • 19 Oktober 2008 - 18:38

    Ellie:

    Whauw Chris is dat even harstikke te gek wat jij daar allemaal meemaakt en te zien krijgt nu begin ik toch echt wel jaloers te worden, zo te horen is het alleen maar fun en is werken een bijzaak. Nou ik gun het je van harte. Moet zeggen ik geniet enorm van je verslag heb net zo een idee dat het daar allemaal heel relax is vooral wat de werkzaamheden betreft.
    Wens jullie allemaal veel plezier en tot horens weer.
    groetjes Wiel en Ellie

  • 20 Oktober 2008 - 16:04

    Sandy:

    Hey neefje!

    Bevalt het nog? Schiet alweer op, he? Mis je toch wel een beetje!

    Gr je grote nicht

  • 23 Oktober 2008 - 18:34

    Oma:

    hallo chris
    hoe gaat het daarachter met jou ? krijg je de tijd wel om met al dat uitgaan ?
    ik zie je op de foto's. het zal daar wel goed warm zijn en hier is het koud. het schiet al aardig op met de tijd, nou ga ik me broodje eten

    het beste hé chris
    hoie hé

  • 23 Oktober 2008 - 18:38

    Jill:

    eey chrisje
    en hoe is et daar, volgens mij wel vet hé
    ik vind egt stoer wat je daar allemaal meemaakt
    heb van elly gehoord dat je een wetsuit hebt gekocht en gaat surfen bij de witte haaien in de buurt :) egt vet :O
    ben jaloers ;)

    nja nog veel plezier daar en wel een beetje aan je kleine nichtje denken hé

    xx
    Jill

  • 28 Oktober 2008 - 13:41

    Elly:

    waar blijven de surf fotos

  • 29 Oktober 2008 - 09:40

    Marie-joze En Frans:

    boh echt ruig wat je allemaal meemaakt en ziet,als je terug komt kun je meteen naar de AA met al die alcohol :) kijk maar uit met die haaien dat je niks kwijt raakt haha lekker strak zo een wetsuit.hier gaat maar alles zijn gangetje
    groetjes van frans en marie-joze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 37913

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: