Getting around & Meeting some new people! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Getting around & Meeting some new people! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Getting around & Meeting some new people!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

09 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej mensen...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar ik heb het hier soms zo druk dat ik niet eens tijd heb om naar de wc te gaan (NOT). Op mijn werk heb ik het niet echt druk, maar daarbuiten wel. Wat heb ik weer allemaal meegemaakt in CT.

De vrijdag na mijn laatste post zijn we met een hele groep mensen naar de Hemisphere gegaan. Deze club blijft keer na keer hartstikke gaaf gewoon. Het uitzicht dat je hier over de stad hebt is gewoon elke keer weer opnieuw adembenemend. Deze dag was er een boot met Amerikaanse studenten aangekomen in CT... Do the math... Deze meiden gingen dus helemaal los in de Hemisphere. Toen we binnenkwamen om 0.00 uur liepen de meeste al naast hun schoenen van alle alcohol die ze al achter de kiezen hadden. Het was binnen echt a real african lovefest. Zoiets had ik in Nederland nog nooit meegemaakt. Heel erg leuk om een keer te zien. Ik heb die avond in ieder geval heel wat keren in de slappe lach gelegen.

Zaterdags waren we uitgenodigd door Klaus (a.k.a PowerKlausieMausie) voor een braai bij hem thuis. We zijn samen met Tom & Geert hierna toe gegaan en het bleek echt heel erg druk te zijn. Het stikte er van de Duitsers (en een handje vol Nederlanders). Als echt Hollanders hebben we meteen de braai ingepikt om ons eten klaar te maken. Na de braai gingen we met de hele groep naar Zula's. Zula is een echte Afrikaanse club. Het overgrote gedeelte van de mensen die er komen zijn zwart en er treden dan ook vaak zwarte bandjes op. Hier ontmoeten we nog Jan. Jan is een man van 45 jaar die de wereld rondzeilt. De tijd ging snel voorbij en voordat we het doorhadden was het sluitingstijd... wat ons nog nooit gelukt was in Zula's!

Zondag zijn Nelsch (Benaan) en ik met Tom & Geert naar Simon's Town gegaan. Wij waren er al eens geweest, maar Tom en Geert vroegen ons mee, omdat wij de weg wisten en zij niet. In Simon's Town zijn we naar de pinguins gaan kijken en het was alweer leuk o m te zien hoe die beesten rondwaggelen! We zagen er ook nog een walvis in de baai. Deze walvis ging echt letterlijk helemaal los. Hij sprong heel erg hoog uit het water om dan met een plons neer te komen. Echt indrukwekkend! 's Avonds zijn we nog naar Camps Bay gegaan om wat cocktails om te stoten en tot slot zijn we nog naar de film gegaan.

Maandag hebben we zoals gebruikelijk doorgebracht in Mercury's! Wat weer zeer goed vertoeven was ... dat natuurlijk onder het genot van de nodige tequila's die de dag erna voor menig hoofdpijn hebben gezorgd bij ons feestgangers...

Woensdag was het dan zover ... Liverpool-Psv. Wij gingen met z'n vijven naar Mitchells op Waterfront met de goede hoop dat de wedstijd daar werd uitgezonden, maar helaas pindakaas was dit niet het geval. We zijn toen naar ons appartement gegaan en hebben daar alsnog de wedstrijd gekeken. Helaas mocht het niet baten, want Psv kreeg ze flink erover! Voor de wedstrijd waren we (Nelsch & ik) btw uitgenodigd door Jenno & Amber om daar te komen eten. Dat was weer de eerste keer Hollandse pot sinds anderhalve maand! Het smaakte heerlijk!

Donderdag waren we door Jenno & Amber gevraagd om mee te gaan naar Karma. Dit was een club in Camps Bay. Camps Bay is echt de hot spot voor de high society. Dit was ook wel terug te zien in de club. Er liepen allemaal meisjes verkleed alsof ze waren ontvoerd van het Braziliaanse carnaval. Aan het eind van de avond wilden we met z'n vijven een taxi pakken naar huis (Nelsch, Sylvana, Catalina, Klaus & ik). Tot onze grote verbazing was Klaus in rook opgegaan. We hebben hem een half uur lopen zoeken. Ik was de enige die een telefoon bij zich had. Na lang zoeken kregen we een berichtje dat hij opgesloten was op de wc. Ik liep weer naar binnen om hem te halen. Toen ik aan kwam op de wc schoot ik in de slappe lach. Hij zat opgesloten als een soort gevangene. Je moet je voorstellen dat de meeste deuren hier echt van die gevangenisdeuren zijn. Het zag er komisch uit. Hij zei meteen van:"Get me out of here!" Na alle op onthoud gingen we naar huis.

Vrijdag... Dat was echt een rustdag voor ons. We lagen al om 23 uur te pitten in de stoel voor de laptop!

Zaterdag! Saskia (ons klasgenootje) had gevraagd of we wat met haar wilde doen. We zijn samen met haar, Geert & Tom naar Hout Bay gegaan. Hout Bay ligt 10 minuten rijden van CT en het is er echt fantastisch. Als je de berg afrijdt kijk je uit over de baai. We besloten om naar World of Birds te gaan. Dit is een park waar men naast vogels ook nog andere dieren hebben. Ik kan wel zeggen dat ik nog nooit zo veel vogels door elkaar heb gezien (er werd heel wat in afgevogeld ;) ). Het ruige is dat bijna alle vogels los zitten. Je kan er gewoon door heen lopen. Dit is dus van kleine vogels tot aan uilen en roofvogels. Ik moet zeggen dat de grote vogels liever zijn dan de kleintjes. We waren banger voor een soort kraai dan voor een grote uil. Tom is zelfs bija in zijn hiel geprikt door een strandvogel! Het was wel heel erg ruig dat we veel vogels konden aaien. Vooral de uilen waren erg leuk om te aaien :) Daarnaast hebben we nog walibi's, schildpadden en doodshoofdaapjes geaaid.
Daarna hebben we een pizza gegeten op het strand met z'n vijven.
's Avonds hadden we met z'n zevenen afgesproken om naar de Hemisphere te gaan. We zijn om rond 0.00 uur aangekomen ... en ik kan zeggen dat me van de laatste twee uur enkele delen ontbreken. Nelsch heeft zich in ieder geval kapot gelachen toen we thuis kwamen. Ik was met mijn kleren boven op de deken in slaap gevallen. Hij maakte me wakker en zei: "doe die kleren uit en ga onder de dekens liggen." Ik wilde eerst nog mijn tanden poetsen, dus strompelde ik na de badkamer toe. Het was erg donker in de kamer dus ik probeerde het licht te zoeken. Eenmaal het lichtknopje gevonden te hebben probeerde ik mijn vingers hiertussen te doen, met de woorden: "ich krieg mien vingers er neet tusje." Dit kreeg ik de dag erna dus van hem te horen. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven, want ik ben geen kei in dialect. Anyways, het was een geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar
Damn those gin tonics!

Zondag zijn we uitgaan blazen op Waterfront met Geert en Tom. We hebben lekker met z'n vieren op een vlonder gezeten aan het water. Na een stevige nacht feesten vonden we dat we dat we dat wel verdiend hadden. We hebben ook nog een Subje gegeten en zijn toen met z'n vieren naar een Afrikaanse film gegaan. De film is echt een aanrader! Hij heet Jerusalima!
Na de film gingen we naar ons appartementje om nog wat foto's uit te wisselen.

Maandag, dinsdag hebben we niet veel gedaan eigenlijk. Meer wat uitgerust.

Gisteren ben ik met Jenno & Amber meegegaan naar Observatory. Dit is een studentenwijk aan de rand van CT. Hier hadden zij met enkele Amerikaanse studenten afgesproken die bij hetzelfde stagebureau horen als zij. Dit was best gezellig. Niels was thuis gebleven ... die had andere bezigheden.

Ik hoop dat jullie weer met plezier gelezen hebben wat ik allemaal heb meegemaakt aan de andere kant van de wereld. Morgen (vrijdag 10 oktober) zet ik nog wat foto's online van de afgelopen 2 weken. Till we meet again.

Chris

  • 09 Oktober 2008 - 15:03

    Jill:

    eey chrisje

    oe vet met al die vogeltjes heb je er geen voor me meegenomen ?
    haha
    ik heb vandaag een stageplek gekregen op de tinker stoeterij in oirsbeek egt vet :O

    nja nog heel veel plezier daar

    xx
    je kleine nichtje (K)

  • 09 Oktober 2008 - 16:09

    Saskia:

    Ha ha, die vogeltjes. Heb je nog nachtmerries over een ekstertje gehad ;)O nee, je was verdoofd door de 631 gin tonics.

  • 09 Oktober 2008 - 16:34

    Ellie:

    Hoi Chris
    Nou ik hoef niet te vragen hoe het gaat, dat is wel duidelijk. Heel mooi wat julie daar allemaal te zien krijgen, zou er zo ook een kijkje willen nemen.
    Maar waar ik ook nieuwschierig naar ben is wat voor een werkzaamheden jullie daar nu zoal verrichten.
    De omgeving moet bijzonder boeiend zijn want daar vertel genoeg over het uitgaansleven is volgens mij ook hard werken want zo als ik lees ben je er toch meestal behoorlijk moe van. En als ik het goed gelezen heb zijn de taken die jullie op de werkvloer moeten verrichten de rustigste uren.Ben zeer benieuwd naar de fotos vogels vind ik mooi.
    Heel veel (werk)plezier toegewnst.
    Wiel en Ellie

  • 09 Oktober 2008 - 16:36

    Richard:

    Hey mister...

    Klinkt wel relax daar he. Dacht eerst dat jullie het niet zonder mij zoude redde, maar volgens mij gaat het wel redelijk met jullie. Ik heb ook nog een stageplek wete te fixe. Was wel wat laat ermee, 8 sept op gesprek maar kon de 10e al beginne. Is een assurantiekantoor voor het hogere segment. Dus alleen maar auto's die +E80.000 koste en allemaal van die zooi. Best relax. Maargoed amuseer jullie daar en doe de groete aan Niels (met zun bezighede ..haha)

    Greets from Richard ´´The Chest´´ Karl Marx

  • 09 Oktober 2008 - 18:56

    Malissa:

    Heee chris!:D
    Sow wat leuk om weer een verhaaltje van je te horen!! Die verhaaltjes van jou en niels lees ik altijd met veel plezier!!:D
    Zo te lezen vervelen jullie je daar niet he?! ;) GELUKKIG dat het jullie zo goed bevalt!!!:D
    Ben wel blij als we in februari weer na school kunnen gaan zodat we elkaar weer allemaal zien :$ Mje jullie zullen wel het liefst zo lang mogelijk daar willen blijven he!! Gelijk hebben jullie,, GENIET ER VAN!!!!
    Chris ik wil je wel nog even zeggen... doe rustig aan met die alcohol he!! Als je je vingers al in een stopcontact gaat duwen,, gaat het niet goed met je he?! ;)

    (K)xxx

  • 10 Oktober 2008 - 06:20

    Ethel:

    Hey die Chris,
    Zo te lezen bevalt het je daar maar al te goed. En met werken (!) zit het ook wel snor.
    Nou geniet er lekker van zou ik zeggen. Zoiets maak je maar een keer mee.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Druk met werken enzo.
    Veel plezier nog daar en we houden je site in de gaten. Leuk om ieders keer te lezen wat je daar in CT allemaal meemaakt.
    Groeten oet Broenssum,
    Edwin en Ethel
    (en een "high five" van Joris)

  • 10 Oktober 2008 - 07:58

    Niels:

    Richard, groetjes terug;) Hehe, PANNEKOEKEN!!

  • 10 Oktober 2008 - 08:02

    Elly:

    leuke fotos chris enkele zeer apart met rare vogels en zo
    voor zaterdag een leuke dag maar neet zoveul van die drenkskes gr van willy en piet en ons

  • 10 Oktober 2008 - 11:30

    Stiena:

    zeg,niet zo jalours he pummel ha,

    ik heb jou site gister gelezen en heb op advies van mam even na niels zijn site gekeken naar alle foto's doof

    nou je kunt het vast niet geloven maar heb vandaag jubeleumfeestje jo en ik 4 jaar hahaha
    saampjes niet te geloven.nou ik ga aandoen want hier in aachen is een nieuw winkelcentrum geopend en die gaan we ff checken.

    tot snel mazzel

    kusje stiena en jo

  • 10 Oktober 2008 - 17:16

    Roel:

    Hey jong! Ziet er leuk uit daar, stuk warmer dan hier in ieder geval. Doe je ook nog iets aan school daar of zit je de hele week alleen maar te zuipen haha!Keep up the good work.

  • 12 Oktober 2008 - 08:21

    Sean:

    ey boy!wat een weer daar man.. hier is het eg lauwe pis! heb de sleutel van de winkel gekrege:) dit is het begin van een mooie carriere(h)

  • 13 Oktober 2008 - 09:32

    Yvonne En Martin:

    hoi chris
    hier even een berichtje van mij. Hoe is het daar ? Je zei dat je op een robben eiland bent geweest waar was dat dan ? Ik ben zaterdag en zondag in het gaiapark geweest. Heb van Jillie voor me verjaardag een abbonement gekregen. Bij het zien van die Afrikaanse beestjes denk ik aan jou. Heb je daar nog films gezien ? Welke dan ? Als je terug bent gaan we weer eens fijn samen naar de bioscoop.

    Groetjes en tot horens yvonne en martin
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Oktober 2008 - 13:35

    Niels:

    Chrizzle!!!

    Vind je het goed ik straks bij brad Pitt, of zullen we met Renault megane??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 37915

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: