Batman & Braaien! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Batman & Braaien! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Batman & Braaien!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

25 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo mensen!

Hier ben ik dan weer. Het is ondertussen alweer een weekje geleden dat ik wat gepost hebt (de tijd lijkt hier nog sneller te gaan dan in Nederland) en ik heb weer van alles beleefd wat ik graag aan jullie kwijt wil.
Afgelopen vrijdag ben ik met Catalina naar de film geweest. Ze wilde graag naar Batman toe, want Niels en ik hadden haar helemaal gek gemaakt van hoe goed die film wel niet was. Zo gezegd, zo gedaan. We moesten met de taxi naar Canal Walk. Dat is een groot winkelcentrum, hier ongeveer een half uurtje vandaan. Daar aangekomen zijn we eerst wat gaan eten, want we hadden beide nog geen avondeten gehad. Na het eten moesten we rennen naar de bios, want we waren een beetje laat... (hoe kan het ook anders, that's the story of my life). Zelfs voor de tweede keer vond ik Batman echt super goed en wat Catalina betreft... Ik krijg nog steeds smsjes en mailtjes met woordgroepjes: "Why so serious, let's put a smile on that face" of "And here we go!" Dus dat zegt wel genoeg wat zij er van vond :) Daarna zijn we nog op stap gegaan in Cubana met Jenno, Amber, Tom, Geert, Katja, Sylvana en Niels.
Zaterdag... werden Niels en ik heel erg laat wakker (pas tegen 2 uur in de middag) Ik denk dat dit mede werd veroorzaakt door de grote hoeveelheid alcoholische drank :$ We hadden met Tom en Geert afgesproken om de Tafelberg te beklimmen. Tegen een uur of drie kwamen ze ons op pikken. Eenmaal daar aangekomen besloten we om de berg op te lopen. Wat zeer zeker een aanrader is, mits je toch wel over enige conditie beschikt. Bij mij ging het omhoog lopen eigenlijk wel goed, maar Benaan had er "iets meer" moeite mee. Maar dat maakte niet veel uit, want we hadden tijd zat. Je moet je voorstellen dat er 300 verschillende routes zijn om de Tafelberg op te komen.
Eenmaal boven aangekomen, krijg je echt het Mordor gevoel (voor alle mensen die Lord of the Rings gezien hebben).Je loopt letterlijk in de wolken! Het is boven op de berg wel heel erg mooi en het uitzicht dat je hebt is echt adembenemend! Je kan over heel Kaapstad uitkijken aan de ene kant, de andere kant van de berg kijkt uit over de oceaan. Echt indrukwekkend. We hebben boven op het plateau een anderhalf uurtje rondgelopen. Na onze wandeling zijn we gaan zitten bij het koffiehuis boven op de tafelberg en hebben hier wat gedronken. De terugweg hebben we gedaan met de Cablecart.
Zaterdagavond zijn we op stap geweest in de duurste club van Kaapstad (waar maar liefst een entree was van 60 rand, oftewel 6 euro). De club was echt super. Hij lag op de 31e etage van het ABSA gebouw. Dit is een kantoorgebouw in het centrum van de stad. Hier hebben we dus de hele avond lekker doorgehaald met zeker 30 stagaires.
Zondag had ik afgesproken met Catalina om iets cultureels te gaan doen. Aangezien zij een kunstgerelateerde opleiding doet zijn we naar de National Gallery gegaan. Wat eerlijk gezegd echt mooi was om te zien en naast dat alles wat het ook nog eens heel gezellig. Na het bezoek aan het museum zijn we nog met z'n tweeen Longstreet ingegaan om wat te cerveza's te drinken.
De avond heb ik met Niels en Sylvana doorgebracht op het Waterfront. Daar zijn we wat gaan eten en nog naar de film geweest.
Maandag moest er helaas weer "gewerkt" worden. Het enige voordeel aan maandag is dat ik weet dat we 's avonds op stap gaan in de Mercury. Een hele leuke rocktent. Zo ook deze maandag. Het werd er echt heel erg gezellig... meer zeg ik er maar niet over.
Dinsdag waren Niels en ik te moe om ook maar iets te doen na het werk. Ik kan me alleen nog maar herineren dat ik in bed ben gaan liggen en de dag erna wakker werd.
Gisteren was het Heritage Day in Afrika. Op deze dag vieren ze het einde van het geweld tussen de blanke en de zwarte bevolking van Zuid-Afrika. Dit wordt traditioneel gevierd door er flink op los te braaien. Een braai is een soort bbq, maar dan gemaakt van een half olievat. We waren uitgenodigd door Matthias. De braai begon om half 3 en er waren ongeveer 15 man aanwezig. Het was heel gezellig en het eten smaakte zeer goed! 's avonds zijn we nog naar de Backpakkers gegaan. Hier waren we ook uitgenodigd. Ik weet wel dat ik aan de eind van de avond kapot was en dat ik blij was om in mijn nest te liggen!
Ik hoop dat jullie weer met plezier gelezen hebben wat ik allemaal heb beleefd in Cape Town de afgelopen week en jullie worden zeker op de hoogte gehouden van alles wat ik hier mee maak!

Chris

  • 25 September 2008 - 12:17

    Jill:

    eeey chrisje
    vet dat jullie die berg helemaal zijn op gelopen, jij liever dan ik :P
    mis je me al een beetje ? haha
    heb je zeker geen tijd voor he :P
    nog veel plezier daar

    xx je kleine nichtje ;)

  • 25 September 2008 - 14:50

    Kelly:

    Heey Chrisje,
    Pff, een berg oplopen :P dat leek me al niets. Maar wel vet dat je daar een "mordor" gevoel kreeg haha
    Veel plezier nog in Kaapstad!

    X
    Kelly

  • 25 September 2008 - 16:15

    Saskia:

    LEUK LEUK LEUK. Het is eigenlijk wel toevallig dat we elkaar niet op de Tafelberg hebben gezien. Maar ja, wij hebben hem ook (per ongeluk) van alle kanten gezien. Enne, ik heb bijna precies dezelfde foto's, ook met de zonsondergang. Was super sjiek he!!

  • 25 September 2008 - 16:17

    Mikel:

    hey chrisje,

    klinkt allemaal goed daar, maar ben je nog een beetje aan het rolhockeyen. Wij zijn weer begonnen met flink te trainen. Gaan nu ook op zaterdag trainen. Afgelopen zaterdag hadden we gespeeld tegen marathon in den haag. Het was weer ouderwets gezellig dus heb joegy of hoe hij ook mag heten weer eens flink gebodychecked:-) Nog veel plezier daar en zal je blijven volgen.

    groetjes van je douch maatje

  • 25 September 2008 - 17:21

    Wilma:

    hallo chris heb je bericht en je geweldig mooie foto,s met veel plezier gelezen en bekeken als ik het lees heb ik zoiets van die komt niet meer terug naar nederland zo gezellig heb je het daar ik hoop dat het je voor de rest ook goed gaat en wacht in spannig je volgend verhaal af groetjes van alfred en wilma en michael

  • 25 September 2008 - 17:35

    Ellie:

    Hoi Chris

    Volgens mij ben je een echte avonturier aan het worden je hebt best al een hoop gezien daarzo en de discos weet je wel te vinden.
    Amusement is er wel voldoende denk ik. Hoe is het met de arbeid voldoet deze ook aan jullie? of had het best wel wat pittiger mogen zijn? Wens jullie veel plzier en belevenissen toe.

    gr Wiel en Elie

  • 25 September 2008 - 18:48

    John Slager:

    hoi Chris. Ik hoorde van Sven van jouw grote reis. Toen kwam ik vandaag je moeder tegen bij Albert Heijn em die vertelde van jouw site. Ik heb van alles gelezen en de foto's bekeken. Het zijn wel leuke meiden zeg.
    Veel plezier in Zuid-Afrika en de groeten van John, Marie-Therese, Yanncik en Boyd (de over-buren).

  • 27 September 2008 - 07:32

    Jeanny En Jo.:

    Ha die Chris,

    Jullie leiden echt een "dubbel leven" aldaar. Overdag hard werken op de stage-plaats en 's-avonds optredens verzorgen!
    Wat een leven zeg; kan het nog erger???!

    Groetjes,
    Jeanny en Jo.

  • 27 September 2008 - 15:19

    Marie-joze:

    wat mooi zeg,die foto's en dat" mordor"
    gevoel had ik ook wel willen meemaken.zit iederekeer op je post te wachten vind het zo leuk.jammer dat je niet op kelly haar feestje bent:( maat jij hebt genoeg fun daar he.veel plezier daar nog en weer tot schrijfs
    groetjes frans en marie-joze


  • 29 September 2008 - 16:31

    Eey Boy!:

    eg tof van die berg man.. hoogste berg die ik heb gedaan is de putherberg(h) ook heel hoog! en rustig aan met dat meisje he.. ik zal haar eerst goedkeure;)
    behave&shave..

  • 01 Oktober 2008 - 10:44

    Ilse:

    HEY!

    Ik denk dat ik namens een hele boel spreek als ik zeg: I'm jealous!;)

    Kus Ilse

  • 05 Oktober 2008 - 19:24

    Filo En Miel :

    hoi chris ben hier by miel en filo heb ze je fotos laten zien gr mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 37924

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: