Grote Guppies & Rare Vogels! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu Grote Guppies & Rare Vogels! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

Grote Guppies & Rare Vogels!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

17 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mahalo Mensen,

Daar ben ik dan ... alweer! Ik wil als eerste mijn nicht Sandy feliciteren met haar verloving & neef Tom wil ik graag feliciteren met de geboorte van zijn dochtertje! Goed nieuws vanuit Nederland dus.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de berichtjes die jullie weer achtergelaten hebben. Echt super van jullie! Deze week was weer zeer aangenaam eigenlijk. We hebben weer van alles gedaan!
Na de hele week gewerkt te hebben en menig uur doorgebracht te hebben bij The Department of Home Affairs (het gemeentehuis, waar ze nog langzamer zijn dan in welk gemeentehuis van nederland dan ook) was het eindelijk vrijdagmiddag. We mochten eerder gaan , omdat we een auto wilde huren. Na niet al te lang zoeken kwamen we bij een verhuurbedrijf waar we een gloednieuwe Atos konden huren. Vrijdagavond hebben we de auto gebruikt om met z'n vijven naar de bios te gaan (Niels, Sylvana, Katja, Catalina & ik). De bioscoop ligt op het waterfront, dat is eigenlijk het toeristische gedeelte van CT. Na afloop van de film wilden we nog niet naar huis en zijn via de kust (seapoint & greenpoint) naar Campsbay gereden. Hier hebben we de auto geparkeerd en nog wat cocktails gedronken. We hebben het niet echt laat gemaakt, want de dag erna wilden we naar Hermanus.
Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om naar Hermanus te vertrekken met nog een groepje mensen. Eenmaal op weg (zoals we dachten te rijden) kwamen we erachter dat we echt totaal verkeerd reden. Mede door het mindere navigatie werk van de meiden... Ff tussendoor. Het rijden aan de linkerkant is best wel tricky in sommige situaties... Vooral als je uit wil draaien. Mij is het dus al gelukt om een redelijk nieuwe A4 van een mooie kras te voorzien... Kuchkuch. Anyways! Na een redelijke omweg kwamen we toch aan in Hermanus. Na wat gegeten te hebben, zijn we de boot op gegaan om naar de walvissen te gaan kijken. Echt voor iedereen een aanrader. Walvissen zijn echt niet bang voor mensen en zwemmen dus niet weg als je in de buurt komt. De beesten zijn echt heel erg mooi. Op een gegeven moment zwommen er zelfs een stel onder onze boot door. De boottrip was het geld meer dan waard. Na een 2 uur durende trip zijn we terug gegaan naar CT. De avond hebben we doorgebracht in Longstreet.
Zondag moesten we alweer vroeg op. Dit keer niet omdat we een vroege trip gepland hadden, maar om "helaas" onze was te doen (op dat moment hadden Nelsch en ik echt ff onze moeders nodig. Liever en lui dan moe he). Na het doen van onze was zijn we naar Simon's Town gereden. Dit is een heel erg leuk dorpje waar je kunt gaan kijken naar de pinguins. Er zitten hier ongeveer 3000 pinguins (beter dan zo heel veel). We hebben er ongeveer een uurtje doorgebracht. Daarna hebben we wat gegeten in het dorp en zijn doorgereden naar Cape Point (Kaap de goede hoop). We zijn niet naar binnen gegaan, omdat 1 van de meisjes er niet bij was. Maar we weten nu in ieder geval dat het niet ver rijden is.
Toen we maandagmorgen op ons werk aankwamen vroeg de baas van de firma wat we kwamen doen. Hij wist dat we een auto gehuurd hadden tot maandag en zei dus van ... Ik geef jullie vrij. Wat heel erg mooi was. Alleen jammer dat we niet erg lang plezier meer hadden van de auto. De auto moest namelijk om vier uur terug gebracht worden. We zijn dus in CT gebleven. Hebben wat over het strand gelopen in Camps Bay en (hoe kan het ook anders) een broodje Subway gegeten in Waterfront!
Voordat we de auto terug brachten hebben we hem natuurlijk wel ff ritueel afgetrapt.
Dit was het voor zover eigenlijk! Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van de dingen die ik deze week ga beleven!

Chris

  • 17 September 2008 - 14:52

    Kelly:

    Booh ik ben jaloers op je, jij hebt walvissen gezien!! Hier is verder niet zoveel meer gebeurd, ik heb het natuurlijk al druk genoeg met werken/ studeren en dansen ;)
    Tot snel

  • 17 September 2008 - 14:52

    Nelsch:

    pannekoek

  • 17 September 2008 - 14:57

    Roela:

    Dude waar zijn alle hockey verhalen!Valt me een beetje tegen xD Wij zijn weer die-hard aan het trainen. Zondag wedstrijd tegen onze Hageneese vrienden.

  • 17 September 2008 - 15:11

    Wilma:

    hoi chris wat een mooie foto,s van die walvissen volgens mij bevalt het jullie uitstekend daar zo dat je straks niet eens meer terug wilt behalve dan voor de was (knipoog)het weer is ook beter dan hier het is hier koud aan het worden dus ben echt wel een beetje jaloers op jou nog even en dan ga met michael naar turkijke en hoop op nog een beetje zon te pakken te krijgen
    zo chris dit was het uit hoensbroek blijf gezond en geniet
    groetjes wilma alfred en michael

  • 17 September 2008 - 15:38

    Arno:

    Had je nu nog maar wat kaartjes voor gratis Subs bewaard he....

  • 17 September 2008 - 16:21

    Sean:

    eej bangbro,
    Wordt er nog gewerkt daar of nie? alleen maar bioscoop, walvissen en auto rijde. Wel tof van die walvissen misschien tog maar reisje naar kaapstad boeke;)
    mzzls

  • 17 September 2008 - 16:30

    Saskia:

    Leuk leuk, en niet te veel feesten he. ;)

  • 17 September 2008 - 17:02

    Yvonne:

    hee chris!
    echt leuk om 's wat foto's te zien van daar :D lijkt me echt mooi zo op de boot tussen de walvissen.
    maargoed, je hebt me wel ff een relaxt leventje daar lijkt t ;)
    & t kon trouwens ook niet anders volgens mij dan dat je daar ook bij de subway te vinden bent he, haha.
    geniet ze nog!! xx liefs

  • 17 September 2008 - 17:20

    Ellie:

    Ha die Chris
    Nou harstikke te gek die walvissen en over die maandag is dit werken op zijn
    afrikaans?Zo te lezen geeft het zich er niet zo veel te werken any way je hebt het wel naar je zin het weer is er beter als hier wens jullie veel (werk) plezier geniet en zorg dat je alles te zien krijgt wat je graag wilt zien.Als je iets voor mij wil doen chris kijk dan eens naar de volle maan of die er net zo uit ziet als thuis.

    groetjes wiel en ellie

  • 18 September 2008 - 08:32

    Jojo:

    boh chrisje, mooie foto's heb je er niet meer??echt super wou dat ik dat ook kon meemaken.

    groetjes jo en linda

  • 18 September 2008 - 09:03

    Marie-joze:

    ik wil dat ook allemaal zien!je weet ik ben een diereviend. super dat je dit allemaal kunt meemaken,en dat ze meegaand zijn en jullie vrij geven,je moet ook echt die die gaan doen want misschien kom je er nooit meer.maak veel funen geniet er lekker van.foto's zijn heel mooi
    groetjes marie-joze en de snor

  • 18 September 2008 - 19:42

    Oma:

    mooie fotos zo te zien is het er af en toe wel koud en ik zie dat je het er goed hebt tussen de meisjes maak er wat moois van en wieckie had graag un aapjeuit afrika. en niet alle autos beuken . de groeten van my en wieck

  • 22 September 2008 - 15:00

    Elly:

    hoi chris by jou word het al warmer hier begind de herfst al langzaam en het word al wat vroeger donker maar ben benieuwd naar de fotos van de tafelberg zo ga nu eten maken pap komt zo gr mam en fitz

  • 24 September 2008 - 15:06

    Kenny:

    Heej chris :D

    alles goed daar in kaapstad, ik en svenno missen je een beetje hahahah :P

    je hebt wel hendig mooi weer en uitzicht daar, geniet ervan :D

    ik ga ook in februarie voor 2 maanden naar afrika weet alleen niet welke plaatsen.

    we zien ons snel weer :D

    gr Kenny

  • 30 September 2008 - 17:44

    Esther:

    Hoi Chrisje,

    tjonge, jonge wat un verhalen. Ben je er eigenlijk voor vakantie of was je er voor werkervaring op te doen? Geniet er maar lekker van. Hier is het echt herfst aan het worden, bleh... stuur maar eens wat zon.
    Zeg, die catalina, krijgen we die ook in het echt te zien in de familie als je weer thuis bent?
    Groetjes en tot ziens Esther en de rest vd bubs...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 37919

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: