A Day In The Park! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu A Day In The Park! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

A Day In The Park!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

08 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej Mensen!

Daar ben ik weer. Ik wil jullie natuurlijk weer bedanken voor al jullie leuke en aardige berichtjes. Alles is eigenlijk wel goed hier ... behalve het weer laat zo nu en dan nog wel eens de wensen over. Wat kan ik eigenlijk nog vertellen over deze week. Nou ... here we go!
De hele week hebben we stage gelopen. Het werk valt eigenlijk wel mee. We zijn nog steeds bezig aan dezelfde database als waar we vorige week aan bezig waren. Het schiet alleen niet echt op, omdat het vrij saai werk is en onze aandacht telkens weer wordt afgeleid. Daarnaast zijn we beide gevraagd om mee te brainstormen over de website van equillore (www.equillore.com voor de liefhebbers). De site is nu nog echt bagger, maar ze willen deze samen met onze hulp verbeteren.
Naast al dit was het ook nog de bedoeling geweest om een mediationsessie bij te wonen, maar dat is niet echt gelukt, want onze stagebegeleidster is "een beetje" vergeetachtig every now and then!
Wat betreft de rest van onze collega's ... Het zijn allemaal super aardige mensen die ook nog eens heel erg geinteresseerd in je zijn. Iedereen is altijd bereidt om even een praatje met je te komen maken & wat te lachen. We delen ons kantoor samen met 2 Duitse stagaires. Het zijn echt twee aardige meisjes.
Wat hebben we nog meer gedaan afgelopen week...
dinsdag zijn we naar de bios gegaan. Het filmprogramma is eigenlijk hetzelfde als in Nederland. Maar we hebben ons tijdens de film kapot gelachen om de mensen voor ons. We hadden een stel meisjes voor ons zitten en die schrokken om elke scheet... wat erg op de lachspieren van mij en Nelsch werkte.
Woensdag en donderdag hebben Nelsch en ik eigenlijk niet veel meer gedaan dan gewerkt eigenlijk, aangezien we beide echt behoorlijk grieperig waren.
Vrijdagmorgen zagen we door de gordijnen dat de zon eindelijk scheen! Na ons werk hebben we nog wat genoten van de zon en de was gedaan... wat ons eigenlijk wel verbazingwekkend goed af ging ;) Vrijdagavond zijn we op stap geweest in the Irish Pub. Hier ontmoette we weer een groep Nederlanders die we via Hyves hebben leren kennen. Het was een hele gezellige avond. Thuisgekomen ... hebben we nog wat lachwekkende "foto's" gemaakt. Zaterdag morgen hadden we afgesproken met onze Duitse collega's en een Colombiaans meisje. Het was btw echt heel erg warm in CT! We zouden een auto gaan huren, zodat we naar Hermanus konden gaan. We hadden helaas niet echt geluk met het huren van een auto. Alle auto's waren verhuurd en je moest ze de dag van te voren huren. We hebben de dag dus doorgebracht met rondlopen door CT en een bezoekje aan de Company Gardens. Dit is een heel mooi park achter het Parlement. Hier liggen verscheidene musea. We hebben hier hele leuke foto's geschoten! 's Avonds zijn we met een groepje (Nederlanders en Duitsers) op stap gegaan in the BangBang Club. De tent was echt erg stylish en de muziek was goed. Deze tent gaan we dus vaker aandoen ;)
Zondag... Vreselijk... We moesten erg vroeg opstaan, want we gingen met een groep van 25 stagaires naar het West Coast National Park! De dag begon goed. We waren (we = Niels, Katja, Sylvana, Catalina & ik) in staat geweest om een auto te lenen van een mede stagair. Zo gezegd, zo gedaan. We mochten haar Golf 1 (Ja, mensen. Jullie horen het goed) lenen. De dag begon al goed, want toen we vertrokken met 5 auto's (allen Golf 1) bleef onze Golf staan met pech... We hebben er echt een half uur over gedaan om hem aan het lopen te krijgen (een geluk dat Nelsch een oude auto heeft en ik ervaring heb met auto's die niet starten of opeens stil blijven staan... insider joke :P). Toen dit probleem was opgelost vertrokken we eindelijk. Ik reed de heenweg en het was echt heel erg vreemd voor me in het begin, want iedereen rijdt hier links. Na een half uur rijden ben je er btw wel aangewend, maar het blijft vreemd. Het park lag op een uurtje rijden. We moesten er met onze auto in en zijn telkens naar andere plekken gereden, waar je kon uitstappen en iets kan gaan bekijken. Zo zijn we op een grote zandvlakte geweest en op verschillende strandjes (die echt erg mooi waren). Op een strandje hadden ze zelfs woonboten in het water liggen (Amsterdam is dus niet de enige plek ter wereld met woonboten ;)) De klapper was wel het zien van een walvis in de verte. We zagen hem echt uit het water komen om daarna met een klap weer terecht te komen in het water. Echt mooi om te zien (volgend weekend gaan we ze van dichtbij bekijken in Hermanus). Daarna wilden we nog een braay houden, maar het was te koud en er stond te veel wind om te braayen. We zijn maar in het restaurant van het park gaan eten. Hier heb ik voor het eerst in mijn leven een traditionele bombotie gegeten... Het was eigenlijk lekkerder dan ik verwacht had (ook als was het met struisvogel).
Al met al een hele leuke dag, vooral het offroad rijden... we raakten een paar keer takken van struiken die naast de weg stonden... wat hele grote krassen tot gevolg had ... Een geluk dat het niet onze leenauto was... (Sorry, Christine :P)
We waren rond acht uur thuis en waren te moe om nog iets te doen.
Dit was onze week wel zo'n beetje... We hebben veel mooie dingen gezien. Ik ben me nu echt al aan het verheugen op hermanus.!
Ladar,

Chris

ps I would like to thank my family from downunder as well for their messages. Hope everything is ok there!

  • 08 September 2008 - 13:46

    Nelsch:

    Die lachwekkende foto's krijgt dus echt niémand te zien!

  • 08 September 2008 - 14:00

    Marie-joze:

    hallo chris, ik zie dat je al vrouwelijk schoon om je heen hebt verzameld:) wat leuk wat je allemaal meemaakt, ben wel maar voorzichtig he!leuk dat jullie ook nog tijd hebben om wat van het land te zien.we volgen je verder.
    groetjes marie-joze en frans

  • 08 September 2008 - 14:39

    Kelly:

    Hey Chrisje :)
    Wat leuk dat je al vrienden daar hebt gemaakt.
    Dat lange autorijden was al niets voor mij geweest ;)
    Ik wil ook walvissen zien ;_;
    X Kelly

  • 08 September 2008 - 15:36

    Sean:

    jij bent een mooie.. de enige 5 auto's die ze hebben in zuid afrika.. en die nederlanders maken het weer kapot:P

  • 08 September 2008 - 16:53

    Sas:

    Leuk verhaal!! Ik kwam toch zaterdag een jongen tegen die enorm veel op jou lijkt ;) Je had echt gelijk, t is hier echt super en zo'n aardige mensen. Tot snel!!!

  • 09 September 2008 - 08:05

    Jill:

    haai chrisje

    ik wil ook walvissen zien :(
    is mijn kaartje al onderweg ?? haha
    nog een fijne tijd daar

    xx
    je "kleine" nichtje

  • 09 September 2008 - 09:44

    Jules Raes:

    Hallo Chris

    Have a good trip.
    Family down under will keep looking from time to time.

    jules

  • 09 September 2008 - 10:43

    Ellie:

    Ha die Chris

    Nou moet zeggen heb weer genoten van je belevenissen.Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers maar ja dan zal ik wel niet de enige zijn.
    Als het even lukt probeer dan zeker een foto te sturen van zo een walvis daar ben ik toch wel heel nieuwschierig na verklap me de volgende keer eens wat die braay ook al weer is daar ben ik wel benieuwd naar. Zo je weet houd ik wel van een hartige hap.
    Ook leuk die fotos wacht vol ongeduld weer op je nieuw veslag.

    groetjes Wiel Wilma en Ellie

  • 09 September 2008 - 11:39

    Roelah:

    Ik weet weer niks serious te typen -.- Stage klinkt wel erg relaxt daar trouwens, is misschien iets voor mij haha xD

  • 09 September 2008 - 13:13

    Wilma:

    hallo chris
    hier dan even een berichtje van mij ik was bij ellie en ze was net op jou site ik dacht dat je nog geen internet had dus ik was aan het wachten tot ik dat van pap en mam zou horen zo te lezen vermaak je uitstekend je foto,s zijn ook erg mooi voor het weer had je niet zo ver weg hoeven te gaan hier schijnt het zonnetje lekker lees dat het werk en het uit gaan ook goed bevalt nou chris ik wens je nog een top week tot de volgende mail groetjes van alfred michael en wilma dikke knuffel doeiiiii

  • 09 September 2008 - 15:25

    Martijn:

    Hey Chrizzle,

    Ik heb je gemailt, ik ga zondag naar Blaukrans bungeejumpen!
    Walvis kijken is rete bruut en kotse op de boot wat minder!

    Ltttr..

  • 10 September 2008 - 12:46

    Pat:

    Klinkt goed mup :D

  • 11 September 2008 - 10:17

    Malissa:

    Chrisjeee

    Wat leuk om steeds verhaaltjes van jullie te lezen!!:)
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben daar!:D
    je zei toch, dat ik jullie moest komen opzoeken he, nu ik terug ben van curacao.. Nja wie weet als ik geld heb...;) haha
    Enjoy!!

    (K)xx

  • 11 September 2008 - 18:28

    Margot:

    hoi Crisje, alles oke zie ik beetje late reactie maar je weet dat ik traag ben.je krijgt de groeten van iedereen en leuk dat het goed met je gaat we missen je wel nog beetje hoor

  • 12 September 2008 - 09:59

    Maickel:

    Hey neef,

    En alles goed daar in Afrika? Zo te lezen vermaak je je wel he?! Héél véél plezier nog daar in Afrika en doe geen dingen die ik ook niet zou doen, haha...

    Groetjes,

    je neefje

  • 13 September 2008 - 15:14

    Sonja:

    he chris
    Ben je site nu ook aan het lezen en vind het super dat je het zo naar je zin hebt.
    groetjes

  • 14 September 2008 - 10:34

    Esther:

    Hoi Chrisje,
    wat leuk jouw site. Mam attendeerde mij hierop en dan ben ik wel zo nieuwsgierig om eens te kijken waar je uithangt. leuke verhalen die je al beleeft hebt! en mooie foto's. Hopelijk is het dat wat je verwacht had ervan. Ik zal gauw weer eens neuzen op je site!
    Veel plezier groetjes van esther, Ward, floor en Famke xxx

  • 14 September 2008 - 21:36

    O.L.:

    chris, mam en ik hebben je 100 fot's en een filmpje gereserveerd. Kun je voorlopig even vooruit.

  • 15 September 2008 - 02:21

    Roger:

    He Chrizzle,

    Alles pallettie daar in Afrika, ik ga je later uitgebreid mailen, als ze pads nodig hebben hoor ik t wel,

    gruss

    Roger

  • 15 September 2008 - 15:46

    Sandy:

    Hey neefje! Klinkt erg indrukwekkend als ik je verhalen zo lees. Bevalt het wel? Je weet het he, anders kom ik langs! Haha! Danny en ik hebben ook goed nieuws, we gaan 18/09/2009 trouwen! Reserveer die datum dus maar alvast! Heel veel succes verder! Groetjes Danny en Sandy

  • 16 September 2008 - 14:03

    Con:

    Waar blijven de walvissen!

  • 16 September 2008 - 14:53

    Je Zusje En Jojo:

    Hallo chris,

    hoe gaat het met jullie??ik heb geprobeerd jullie met skype te bereiken.maar jullie waren er niet. of hebben jullie alweer vrij??hahahah.en het schijnt mooi te zijn geweest tussen de bultruggen he.ik ga straks bij nelsch even foto's kijken.ik heb het zelf druk druk druk.maar ik probeer morgen te skype.

    groetjes van jojo en zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 37921

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: