WorkWork - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu WorkWork - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

WorkWork

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej Mensen!

Aller eerst bedankt voor jullie berichtjes! Ik kan ze helaas niet terug beantwoorden, wat ik wel heel graag wil en wat ik ook zou doen als het mogelijk was. Maar weet wel dat ik het echt super vind van jullie!
What's new? Zoveel! Damn ... ik weet eigenlijk niet waar ik moet starten, maar I will give it a go.
Afgelopen vrijdag zijn we met ongeveer 30 studenten gaan uiteten in een tent die amadoda heet. Het duurde om te beginnen al een eeuwigheid voordat we het eten hadden (voor alle mensen die het niet weten dit heet Afrikaantijd. Get used to it mocht je ooit naar CT koment!) De mensen zijn echt langzaam, onvoorstelbaar voor ons Nederlanders! Anyway. Na twee uur wachten kregen we eindelijk het eten. En het was echt niet lekker. Ik houd van BBQ, maar het vlees wat we kregen was echt niet lekker, het was eigenlijk ook al koud. Maar ik blijf er wel bij dat je het een keer heb moeten doen. Daarna zijn we met z'n alle op stap geweest in Longstreet (Noem het de markt van Sittard of het Pancratiusplein van Heerlen). Eerst wat gedronken in een Irish Pub en daarna lekker dansen in Zula! Al met al een gezellige avond!
Zaterdag... Het weer was niet echt goed. De wind was echt heel erg hard. De hardste wind sinds 2001, golven van 7 meter hoog! Niet echt weer om je buiten te begeven. Benaan en ik hebben dus eigenlijk overdag wat rondgehangen in ons appartementje en wat gechilld! Wat ook wel lekker was, want om de een of andere reden ben ik wel moe. Ik denk dat het komt van alle indrukken die je hier krijgt. 's avonds zijn we weer op stap geweest. Eerst in de pub, daarna ff langs mama Africa (hier hebben we wat Rotterdammers opgepikt) en daarna lekker doorhalen in Zula.
Zondag hadden we eigenlijk naar de walvissen willen gaan kijken ij Hermanus, maar het weer was zo slecht dat het eigenlijk gevaarlijk was. Nelsch en ik hebben ons dus maar beperkt tot ons appartement en het winkelcentrum.
Gisteren was onze eerste werkdag. We moesten ons om half 9 melden bij ons werk. Tot onze verbazing was onze begeleidster er nog niet ... Ze kwam ook pas om half 10 aanlopen met de conclusie dat ze nog niet echt nagedacht had waar ze ons moest plaatsen. We hebben dus eigenlijk de hele dag Engelse teksten gelezen over het bedrijf en wat mediation precies inhoudt. Best interessant eigenlijk! Gisterenavond zijn we uitgegaan in de Mercury! Echt ... mensen die in Nederland ooit in een soort rocktent zijn geweest hebben niet echt zoiets van ... hier kom ik nog eens, maar de Mercury was echt heel erg leuk. De muziek was goed en we waren met een leuke groep. Het enige nadeel was dat we vandaag om half 9 op ons werk moesten zijn voor een mediation sessie bij te wonen met onze stagebegeleidster, maar ze was niet op tijd (wat te verwachten was ;)). Ze kwam om half tien aan en toen zijn we maar naar de rechtbank gegaan, wat leuk is om te zien. Op dit moment zijn we bezig met het maken van een database! It's a dirty job, but someone has to do it alright ;)
Ik weet wel dat ik vanavond vroeg naar bed ga, want ik ben echt bekaf van het weekend :P
Het is wel zo wat Nelsch zegt... je praat tegen iedereen Engels zelfs tegen Nederlanders. Het is nog net niet zo erg dat ik Engels tegen Nelsch praat...
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het echt goed naar mijn zin heb in CT. Het overtreft echt al mijn verwachtingen. Ik... weet het niet... de stad, het heeft gewoon iets. Het voelt bija aan als thuis. En nu snap ik ook wat de mensen die hier zijn geweest bedoelen met heimwee naar CT.
Speak you soon lads
Ladar,

Chris

  • 02 September 2008 - 11:42

    Benaan:

    Lijk ik op een benaan?

    Gr Nelsch

  • 02 September 2008 - 11:42

    Elodie:

    Chiszzz ik wist niet dat je al weg was!
    Alvast dan heel veel plezier (:
    groetjesss

  • 02 September 2008 - 12:30

    R0my:

    Heej Chris, wat leuk om je waarbenjij-site te lezen, ik hou hm elke dag bij!! Wat sjiek dat jullie op stage zijn in Kaapstad, mooie kans en gelukkig hebben jullie die niet voorbij laten gaan, TOPPIE!!

    Ik wens jullie beide heel veel succes en vergeet ons allen vooral niet op de hoogte te houden van jullie avonturen en bevindingen!!

    Groetjes xx en liefs, ook aan Niels!!

    Romy (je oud MER-klasgenootje)

  • 02 September 2008 - 12:31

    R0my:

    ohwja, FOTO's POSTEN!!! :D

  • 02 September 2008 - 12:45

    Sean:

    Begint al goed he.. zijn ze nu al zo langzaam:P en bij een marathon kunnen ze wel renne.. hahaha! wel laten zien wie de touwtjes in handen heeft.. of een zweep:P
    mzzl

  • 02 September 2008 - 12:51

    Malissa:

    Chrisjee

    Leuk je toestraks even op msn gesproken te hebben, en vooral ook super dat het jullie zo goed bevalt daar!!:D
    Geniet ervan, en plaats binnenkort es wat foto's;)

    (K)

  • 02 September 2008 - 13:16

    Martijn:

    Hier in PE waren golven van 15meter hoog. CPT is dus echt voor mietjes.. ;)

  • 02 September 2008 - 14:54

    Denise:

    Chris...wat fijn dat je het naar je zin hebt! Leuk om te lezen dat je in ieder geval een plek hebt om wat te drinken! Werk niet te hard...
    Ik was dit weekend bij Labels en voelde toch meteen aan dat er iets ontbrak! Vorige week heb ik overigens met een vriend van jou moeten samenwerken! Hij heet Tom nog wat...een tweeling oet Broensoem!!!

    Groetjes Denise

  • 02 September 2008 - 15:56

    Yvonne:

    Heee Chris!!
    Ik vind het echt leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt.
    [ echt zoveel! ;) ]
    Het lijkt echt zo anders dan hier, maar toch echt leuk om te horen dat je je er al goed thuis voelt!!
    Have fun
    xx Yvonne.

    P.s. vanavond zijn mitch en ik waarschijnlijk je plaatsvervangers bij sneak preview @ foroxity ;) haha.!

  • 02 September 2008 - 16:20

    Svenn0:

    Hey Mofo..
    Waneer komt Die Internet verbinding in je apartement..?

    maargoed blij dat je het zo na je zin hebt,
    had verwacht dat je me na een week huilend op zou bellen en zeggen dat je me miste..

    maar ik moet zeggen heb het ook goed na me zin veel feesten, afspreken etc etc
    druk druk dus..

    aleen minder moet vanaf deze week weer na school:(
    ben maandag eerste dag op school geweest en de leraar was er niet dus mochten we weer na huis. opzich wel fijn maar je leert er nix van en het kost benzine Hmm..
    maargoed schiet maar op met die foto's en dat internet he.. en ik let wel op je ouwe dus..
    maak je geen zorgen ;)

    xx your friendly neighbour Svennie

  • 02 September 2008 - 21:00

    Ellie:

    Ha die Chris
    je komt toch nog wel naar huis hoop ik?
    fijn dat het je goed bevalt en het echte werk zal zeker nog wel komen .maar zoals je al gemerkt hebt alles op zijn afrikaans, dus in slow motions wens je veel plezier
    Groetjes wiel en ellie

  • 02 September 2008 - 21:05

    Elly:

    komt goed uit wy passen op svenno en chris denk aan dr kiwies
    gr aan benaantje

  • 03 September 2008 - 01:04

    Joyce:

    Ik kan niet wachten tot we in november naar jullie toe komen!

    Klinkt iig super te gek daar! Party party party!

    Spot maar de leukste bars/disco etc!

    Profiteer nog maar van het relaxte werk daar!

    (k) Joyce

  • 03 September 2008 - 07:56

    Daan:

    Hey Chris
    Heel fijn om te zien dat het je daar goed afgaat :)
    Zo'n dagboek is ook altijd leuk om te lezen haha.
    Heel veel plezier daar, want dat moet naast werk ook gebeuren, maar tja ik lees al dat je daar ruim mee bezig bent.
    Dat je er veel van mag opsteken en tot snel dan.

    Groeten Daan

  • 03 September 2008 - 19:23

    Gemma:

    eg eg eg heeeeel fijn dat je t leuk hebt!;) Vind je blog erg leuk!;) geniet dr nog van!!

    groetjes

  • 03 September 2008 - 21:13

    Roelah:

    Too much RL, too little emo! Nah just kidding :D

  • 04 September 2008 - 07:53

    Pat:

    Mup, ik heb het geleze :D

    Liefs (k)

  • 04 September 2008 - 07:54

    Pat:

    Ohjah, ik zal je blog bij mijn favorieten toevoegen ;)

  • 04 September 2008 - 19:02

    Con:

    Chris microfoon werk weer. Als het goed is moet je nu gewoon met mam kunnen skypen.


  • 07 September 2008 - 15:18

    Svenja:

    dag jongens :D..

    ik heb al een groot gedeelte bij Niels gelezen, maar ook dit..
    WAAUWW!! Ben jaloers! :p..

    Ik vind het dan ook echt super dat het jullie zo goed bevalt en al zoveel mensen tegen zijn gekomen!!

    Het word wel langzamerhand tijd voor foto's Chrisjee :P..

    Ik hoop dat het verder heel goed gaat met jullie.. en dat ik snel weer een blog te lezen kom:D

    kusjee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 37914

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: