First impressions last forever! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu First impressions last forever! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Raes - WaarBenJij.nu

First impressions last forever!

Door: Chrizzle

Blijf op de hoogte en volg Chris

28 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej mensen!

Als eerste wil ik jullie bedanken voor alle lieve en aardige berichtjes die ik heb gekregen via elk mogelijk medium die er bestaan. Dat vond ik echt super van jullie!
Na afgelopen vrijdag is het eigenlijk allemaal erg snel gegaan. Vrijdag heb ik afscheid genomen van mijn familie en vrieden. Zaterdag heb ik afscheid genomen op mijn werk & van mijn kleine nichtje (Sorry Jill dat ik een paar minuten in slaap was gevallen bij de film :$) en zondag zijn we naar de luchthaven gegaan en daar hebben we afscheid genomen van onze ouders. Na het afscheid hebben we heel even wat gelopen door de terminal (nu weet ik ook hoe Tom Hanks zich voelde in de film The Terminal). Nadat we daar nog wat te drinken hebben gekocht zijn we naar de gate gegaan.
De vlucht naar Londen was in een klein vliegtuigje, waar ook maar erg weinig mensen inzaten. De vlucht naar Kaapstad daarentegen was echt helemaal vol. De vlucht is eigenlijk wel goed verlopen, op de turbilentie boven de sahara na dan.
Na de landing zijn we opgehaald daar Reg Comer, hij is de man van onze stagebegeleider. Hij bracht ons naar hun huis (wat echt een heel mooi huis was, maar het leek wel op een fort). Hier hebben we even met Karen en Reg wat gedronken.
Daarna bracht Reg ons naar ons huis wat een stuk rijden van hun huis af was. Hier ontmoette we Peter (een Duitse Jongen uit een plaatsje bij Leipzig). Hij heeft ons meegenomen om ons een beetje rond te leiden en boodschappen te gaan doen. Na dit alles hebben we ons appartementje eens goed schoongemaakt en ingericht. Wat betreft ons verblijf. Het is best mooi, je moet natuurlijk niet het Hilton verwachten, maar het voldoet. Er is alleen nog een internet, maar dat komt zo spoedig mogelijk (mag ik hopen dan)!
We zijn nu 4 dagen hier en de dingen die ik heb gezien zijn echt indrukwekkend. We hebben nog niet echt heel veel gedaan though. De eerste twee dagen hebben we vooral gebruikt om wat bij te komen van onze vlucht.
Gisteren morgen moesten we langs ons stage bedrijf voor een kleine introductie. De eerste indrukken van het stagebedrijf zijn echt goed. Er werken veel vrouwen en ze leken allemaal erg aardig. We hebben duidelijk gemaakt wat we graag wilden doen en ze zouden hun best doen om ons ergens zo goed mogelijk te plaatsen binnen het bedrijf. Daarna zijn we om de hoek gaan ontbijten waar ik echt de meest vage ervaring van mijn leven gehad. We zaten lekker aan ons ontbijt (wafels) toen er een stel TEC verslaafde binnenkwamen (die echt als drag queens door het leven gingen) die ons overgebleven eten wilde hebben. Dat was best raar en ongemakkelijk, maar gelukkig werden ze zo de winkel uitgesmeten.
Wat betreft de stad! Er is geen woord overgelogen ... De stad is echt erg mooi en ik voel me eigenlijk best veilig. Er is heel veel beveiliging hier en de mensen zijn echt heel erg aardig tegen je. Daarnaast kost het ook allemaal geen drol.
Nelsch en ik hebben wel ons wel aan onze code gehouden en zijn gisteren ouderwets naar de bios gegaan, daarvoor hebben we het zee-aquarium bezocht!Wat btw echt nice was!
Meer weet ik op dit moment niet te vertellen, maar we zullen jullie zeker op de hoogte houden en foto's volgen ook nog!

Chris

Chris

  • 28 Augustus 2008 - 13:25

    Elly:

    he chrisje heb je verhaal gelezen de gr van ons alle kyk vanavond met oma naar je site zal ze leuk vinden doe niels de groeten

  • 28 Augustus 2008 - 15:10

    Svenn0:

    ey kakhoofd zo te zien heb je het na je zin daar mja volgende week werken.. kijken hoe leuk je het dan nog vind.. ik heb er in iedergeval al genoeg van.. ben weer aan vakannts toe :O

  • 28 Augustus 2008 - 17:34

    Frans En Marie-joze:

    hey chris super leuk je bericht.we gaan je echt volgen daar,maak er wat leuks van en geniet ook een beetje van alles en kijk goed uit.zodat je weer heel terug komt.haha
    groetjes van marie-joze en de snor

  • 28 Augustus 2008 - 19:19

    Oma:

    hallo chris ik heb gehoord dat je het goed hebt daar en dat het heel mooi is ik ben de dagen aan het aftellen dan kunnen we weer troeven met pap en mam ik hoop dat je een mooie tyd hebt en tot kyk groetjes van oma en een dikke kusje

  • 28 Augustus 2008 - 19:34

    Jill:

    eey chrisje
    wat vet ik ben jaloers op je
    maakt niks uit dat je bij de film in slaap bent gevallen kan iedereen gebeuren haha
    krijg ik wel een kaartje uit afrika ?? (A)
    mja de groeten van ons allemaal en nog een fijne tijd in afrika *wel nog een beetje aan ons denken hé* xx

  • 28 Augustus 2008 - 19:40

    Ellie:

    Ha chris
    Heel fijn dat jullie reis goed is verlopen en dat jullie de kans hebben gekregen om eerst orde op zaken te stellen en een beetje de buurt verkennen en uitrusten.
    Ben zeer benieuwd hoe het jullie zal vergaan daar, laat dus als het even kan wat van je horen.
    ook verheug ik me al op de fotos, hoef ik niet eens naar afrika te gaan en kom er toch wat van te weten. al zo vroeg aan het ontbijt dat gedoe van die verslaafde maar ja zo als je schreef er zijn ook een massa vriendelijke mensen.nou ik wens jullie alletwee een hele mooei tijd toe.

    groetjes ellie en wiel

  • 28 Augustus 2008 - 19:43

    Ilse:

    't klinkt echt super allemaal, ik heb helaas nog geen sponsoren kunnen vinden ;) ik ben ook bang dat dat niet gaat lukken, of ik moet n staatslot kopen :)
    Ik ben benieuwd naar de avonturen die nog komen gaan!

    Kus Ilse

  • 28 Augustus 2008 - 19:58

    Je Zusje:

    ha jullie flapdrollen.

    ik heb gelezen hoe leuk jullie het hebben.nou nog een paar daagjes en dan is dat ook voorbij (werken zullen jullie) hahaha ik ben vandaag weer naar school geweest 1ste dag dass altijd even een tegenvaller.weer wennen meen ik he.ik ben blij dat het jullie goed gaat.

    hou ons op de hoogte.

    groetjes stiena

  • 29 Augustus 2008 - 10:19

    Joyce:

    Hahaha, leuk dat jullie al naar de bios zijn geweest. Zodra wij er zijn gaan we ook een keer....

    Hopelijk wordt het wel allemaal snel geregeld dat jullie kunnen internetten en koken..

    groetjes Joyce

  • 29 Augustus 2008 - 14:48

    Saskia:

    Chrisje!!!

    Wat een geweldig verhaal. Ga maar alvast spotten wat we zondag gaan doen. Niet t vermoeiend he, moet dan nog een beetje uitrusten.

  • 31 Augustus 2008 - 09:07

    Ethel:

    Heej Chris,
    Heb je verhaal gelezen en zo te zien heb je het wel naar je zin. Ben benieuwd naar de eerste foto's. Ik hou je site in de gaten. Veel plezier nog en werk ze vanaf volgende week. Tot laterzzzz.

    Groetjes Ethel, Edwin en een poot van Joris......

  • 31 Augustus 2008 - 12:47

    Kelly:

    Hee Chrisje :)
    Doe rustig aan daar he, Dat je weer heel terugkomt ;)

    Groetjes
    x
    Kelly

  • 31 Augustus 2008 - 20:52

    Chantalle:

    Hoi Chrisje,

    heel veel succes morgen met je eerste stage dag!
    Hoe gaat het verder met jullie? Het wordt weer eens tijd om de site op te pimpen, zodat we op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen!!

    Groetjes Chantalle

  • 01 September 2008 - 13:03

    Sean:

    ey whitey!
    bevalt het een beetje daar in "The wild" vandaag weer eerste schooldag gehad.. niet echt je van het maja.. succes op je eerste stage dag! eastside to the westside

  • 02 September 2008 - 11:31

    Roel:

    Chrizzle! Vette shit hoor! Zo zie je nog eens iets van de wereld. Komen er binnenkort ook foto's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2009

Terugkomst en thuis...

24 Januari 2009

Back From Overland Part Deux!

13 Januari 2009

Back from overland Part 1!

16 December 2008

Nederlands bezoek, Game Reserve & Verrassingen!

19 November 2008

Cederberg!
Chris

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 37912

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Cape Town "the saga continues!"

24 Augustus 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: